I morgon är jag fri....

Imorgon är jag sjukskriven på heltid. Jag är fri från ansvaret för en kommun och ett parti. Känns ganska skönt nu när jag vant mig vid tanken. Fram till sommaren är det tänkt.

Omständigheterna är ju inte så roliga - bröstcancer - med allt vad det innebär av undersökningar, behandlingar, operation, provtagningar osv.... Och inte minst en oro som gnager trots att läkarna sagt att prognosen är god, ja till och med mycket god för tillfrisknande. Det håller jag stenhårt fast vid!

Jag ska försöka berätta lite om min vardag som sjukskriven. Den kommer se helt annorlunda ut än min stressiga politikervardag. Tyvärr tror jag att de senaste 15 åren av ständig stress gjort mig sjuk.... 

Idag är det dag 4 sedan jag fick min 4:e cellgiftskur vilket innebär att jag inte mår så bra. Ungefär dag 3-13 är värst, sedan blir det successivt bättre fram till dag 21 då nästa kur startar.... 

Jag ska få 6 kurer, därefter operation, sedan 2 kurer till som sedan avslutas med strålning. Men, men sedan tänker jag faktiskt vara frisk och ge mig tid till återhämtning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0