Social hållbarhet var temat för dagen

Innan jag åkte till stan och stadshuset i morse så gick jag en runda med vattenkannan. Man kan inte vara nog försiktig. Jag har ju så fina plantor att ta hand om; gurka, tomater, chili, aubergine.... SÅ underbart! 
 
Arbetsdagen började sedan med ett ordförande möte inför mitt Hållbarhetsutskott. Strategiska miljö- och sociala hållbarhetsfrågor står då på agendan. Det ÄR en utmaning, kan jag lova.... :-)
 
Därefter deltog jag i en workshop om arbetsintegrerade sociala företag anordnat av vårt Samordningsförbund i Södertälje (kommunen/arbetsförmedlingen/försäkringskassan). Det här är något riktigt bra, tror jag, för att få in de som står långt ifrån arbetsmarknaden. ALLA är viktiga i vårt samhälle och KAN bidra med sin kompetens utifrån sin förmåga. Vi måste bara hitta rätt vägar då det behövs stöd av olika slag. Det är en utmaning som jag antar...
 
Under eftermiddagen blev det dags för presidium i tekniska nämnden, där dagordningen för kommande möte med tekniska nämnden gicks igenom. Efteråt passade jag och några tjänstemän på att ha några specialmöten om diverse svåra frågor. 
 
Härligt att sedan på kvällskvisten komma hem till fina vovvarna :-)
 

Nu sitter jag framför en brasa i kakelugnen och planerar inför morgondagen.
 
Godnatt //Ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0