Jag måste kunna se mina hönor i ögonen....

Efter ett par mötesintensiva dagar, så har jag idag varit ledig.... Nja, några arbetsrelaterade telefonsamtal blev det men så är det när man har ett dygnetrunt uppdrag.

Jag har idag ställt fram utemöblerna på altanen, placerat ut blomurnorna på lämpliga platser och fixat ljuslyktorna.

Jag har också mätt ut i min trädgård, var jag ska plantera mina nya äppelträd, vilket inte var så lätt då Elof, en av hundbusarna, gick efter och plockade upp mina märken och la dem på helt andra ställen.... :-) Nåja, det löser sig. Jag har en vision, en plan och en ide' framför ögonen.... Jag har redan två äppelträd; Transparant Blanch och gravensteiner, vilket är två riktigt fina äppelträd. Nu ska jag komplettera med Katja, Frida, Amorosa och Rubinola. Välplanerade sorter som jag nu fått beställa, men som ska passa i min trädgård för framtidens önskemål.

Jag ska även återinvestera i en hönsflock, men måste först reparera mitt hönshus då taket rasat in. Jag lovar att det är en fröjd att ha höns. De är trevliga djur, som äter alla matrester man har och producerar dessutom fantastiska ägg. 

Igår var jag och handlade inför påsken och då så klart även ägg, KRAV-ägg så klart!!!! Annars skulle jag aldrig kunna se mina kommande hönor i ögonen!


På eftermiddagen gick jag en långpromenad med min fina Yoki. Han och Elof ger mig en hälsoinjektion varje dag!

//Ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0