Helgbestyr och sköna promenader!

Lördagen började som varje helg med en god frukost. Jag kunde faktiskt sitta ute i lä i solen, en bra början. Sedan hann jag med en rask promenad med mina fina vovvar innan jag styrde kosan mot stadens centrum och MP-kampanj på gågatan. 

Det är roligt att prata med nyfikna södertäljebor. Vi hade "giftfria" äpplen att bjuda på, vilket uppskattades. Frågor som intresserade var främst ekologisk mat i skolan, bättre kollektivtrafik och förnyelsebara bränslen.

Innan jag åkte hem hann jag fika en stund med mina föräldrar som bor mitt i centrum. Det uppskattade de mycket.

Väl hemma så lagade jag smarrig lasagne på KRAV-nötfärs och andra ekologiska produkter. Jag, Julia, Jenny och Jesper åt med god aptit. 

Idag blev det påsk pyntat och vanligt hemmafix med tvätt och liknande måsten. 


Jag pysslade som vanligt om mina fina plantor som står och växer så fint i köksfönstret; chili, aubergine, gurka, tomat och paprika. 


En promenad med bägge vovvarna blev det såklart också. Det är en väldigt bra träning för mig. Två riktigt starka hundar i raskt tempo.

Under kvällen så lyckades Yoki och Elof höra att en igelkott kom in i trädgården. Hm, inkräktare som inte tillhör flocken, tycker båda två och skäller ut stackarn. Inget bra samarbete där inte......

Dags att sova, imorgon en ny men kort vecka!

Sov så gott //Ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0