En sekund kan förändra livet.....

Idag för 37 år sedan var jag 20 år och vaknade på natten av en telefonsignal..... Min mamma svarade och efter en, som jag tyckte, lång stund av tystnad sa "Är det några skallskador?" Min älskade pappa låg på intensiven efter en trafikolycka. DETTA har präglat mitt liv. Jag VET att livet kan förändras på en sekund.....

Vi vakade på intensiven i en veckas tid och slets mellan hopp och förtvivlan. Min pappa överlevde men med ett amputerat ben och ett ben med svåra skador...... Men han överlevde utan skallskador.... Benskadorna har naturligtvis skapat problem sedan dess och nu på ålderns höst så påverkar det livet avsevärt.


Jag är mycket ödmjuk inför livet och blev tyvärr smärtsamt påmind fredagen den 13 mars 2009 när telefonen ringde och väckte mig, ännu en gång. Jimmy, min älskade son låg på intensiven efter en trafikolycka. Det vill jag inte ens att min värsta fiende ska behöva gå igenom..... :-( Han fick svåra benskador och en krossad armbåge, MEN klarade huvud och övriga kroppen, ÄNGLAVAKT! 

För övrigt har dagen bestått av flera viktiga möten som varit väldigt intressanta och lärorika.

Frågan som jag somnade på igår har jag löst.... Vi har bestämt oss för att utöka vår flock med en söt liten rund malamutevalptik från Jämtland. Det passar perfekt mellan valen detta supervalår! 

Yes, känns SÅ bra..... :-)

Sov så gott! //Ewa


Kommentarer
Postat av: Åsa A

Ja usch, den fredagen 2009 minns jag också. Hörde och såg på håll att något hänt, men visste ju inte att det var Jimmy.😰
Tur att allt gick så bra till slut.

Beträffande valp eller inte...tänk att det blev en sån hundälskare av dig!😄 Härligt!

Svar: Jag vet, vi var många som var chockade... Ja, jag är än idag SÅ tacksam att det ändå gick så bra. Kram
Ewa Lofvar Konradsson

2014-04-15 @ 21:17:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0