Att vara mamma är ett livslångt åtagande!

Idag har det varit en relativt lugn dag. Passade på att byta till sommardäck på bilen, min Ford Kuga. Jag gillar FORD i Södertälje, jag  tog tillfället i akt att försöka skaffa sponsorer till Södertälje katthem :-) Södertälje katthem är en helt ideell förening som gör ett fantastist jobb för katter som blivit övergivna. Vi får se hur det går, men har en bestämd känsla av att det blir positiv respons.
 
http://www.sodertaljekatthem.se/
 
Efter en arbetslunch träffade jag sedan en, som jag ser det betydelsefull person med egna viktiga erfarenheter. Vi pratade om hur kommunen kan jobba på ett bättre sätt för att minska barn och ungas psykiska ohälsa. Vi var båda överens om att det är en tickande bomb. Barn och ungdomar är vår framtid, vi vuxna har ett gemensamt ansvar att lotsa dem rätt och att hjälpa när det behövs. Tyvärr fungerar det inte särskilt bra idag.
 
Jag har ansvar för kommunens övergripande strategiska hållbarhetsfrågar, inget litet område......Mitt politiska ansvar handlar mycket om att prioritera, då man självklart aldrig hinner allt man skulle önska. Jag kommer från och med nu att fokusera på detta med problematiken av den psykiska ohälsan bland barn och unga i Hållbarhetsutskottet som jag är ordförande i och som ligger under kommunstyrelsen.

Telefonen ringer, vilket inte är helt ovanligt, men denna gång är det en av mina döttrar och jag hör direkt att hon inte mår bra. Migrän med syn-, hörsel- och känselbortfall är inte kul. Jag rusar iväg och hämtar henne många mil bort.... ett mammaansvar som är livslångt och som jag tar på stort allvar, trots att barnen numera är vuxna. Att vara mamma är ett livslångt åtagande......
 
Håller sedan på att glömma att hämta fina hundarna på hunddagis, men kommer som tur är ihåg det i sista stund.
 
Nu är jag och vovvarna hemma, mätta och nöjda. De sover i varsitt hörn och jag försöker samla tankar och bokstäver till en kort sammanfattning av min dag. :-) 
 
Lägger in en bild på mina älskade vovvar, även om just denna är lite gammal.
 

Sov gott alla vänner, det är den bästa medicinen för att må bra!
 
Kram//Ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0