Tisdag 23 oktober - Solenergi för framtiden

Idag lämnade jag Yóki ensam på hunddagis, ett privilegium, har jag numera förstått ur Yókis synvinkel iaf.... Han får rå om hundskötarna helt själv under en dag... Elof har däremot varit med Julia på Terapihundsutbildning.
 
Jag åkte därefter till stadshuset och parkerade bilen, tog buss till Östertälje station och Pendeltåget vidare mot Sthlm, signalfel i Sthlm södra, men hann ändå till slutstation Näringsdepartementet....
 
Var inbjuden dit tillsammans med bl a Teknikmarknads Bengt Simonsson och representanter för Västerås, Köping, Nynäshamn och LRF. Vi träffade Hannes-Carl Borg, sakkunnig och numera statsrådssekreterare för Anna-Karin Hatt, energiminister.
 
 
Vårt gemensamma intresse är att föra utvecklingen framåt för solenergin, framtidens självklara energival. Jag lyckades flika in en kort beskrivning av Södertäljes problematik och längtan efter det nya kostnadsutjämningssystemet, där vi skulle få 80 MILJONER KRONOR mer/år. Kände ett litet uns av förståelse.... :-/
 
Satt snart åter på Pendeltåget mot Södertälje, och det kändes SÅ könt att åter vara på hemmamark. Längtar dock till när dubbelspårsutbyggnaden är klar så tågen kan gå ända ner till centrum, utan byte till buss.... :-)
 
 
Här är det ännu tyst, lugnt och stilla....
 
Fick 20 minuters lunch som jag använde som arbetstid med min k-sekr. Därefter ett möte med Kommunala Handikapprådet, som ville prata tillgänglighetsfrågor. Detta tycker jag är mycket viktiga frågor.... och vi i tekniska nämnden är faktiskt väldigt medvetna om detta.
 
Sedan följde ett möte med miljöstrategen som ansvarar för den Klimatstrategi som inom kort ska antas... Absolut inga lätta frågor.
 
Förberedde mig sedan inför Tekniska nämndens heldag under onsdagen, först verksamhetsplanedag och sedan nämndmöte.
 
Försöker som vanligt beta av mailen, i nuläget 181 ohanterade mail.... suck!
 
Hem och krama vovvar och katter, sedan en stund framför datorn...
 
Godnatt! //Ewa
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0