Fredag 27 oktober - Fredagsmys....

I morse var det första minusdagen, så försiktighetsprincipen måste tillämpas i trafiken. Jag åkte idag direkt in till stadshuset då jag hade ett möte redan kl 08.00. Elof och Yóki blev hemma med Julia hela dagen med en mysig långpromenad.
 
Jag började med ett extrainsatt Koncernstyrelsemöte, som sedan raskt följdes av ett Kommunstyrelsemöte med en stor diskussion kring beslutet om lokaliseringen av slussbron. Vi i majoriteten s, v och MP vill ha en vidare utredning av hela situationen runt kanalområdet/Slussholmen/Lotsudden, innan vi tar definitiv ställning till det bästa läget. Det är märkligt att ett statligt verk Sjöfartsverket, vill ha ett svar inom ett par månader, som har avgörande betydelse för vår stadskärnas framtid. Alliansen och SD lade sig platt för Sjöfartsverkets billigaste alternativ utan att pröva andra möjligheter....
 
Missade lunchen, men jobbade för att minska de ohanterade mailen innan hemgång... 228 st och man kan bli tokig för mindre... :-/
 
Åkte sedan snabbt till Granngården för att inhandla missarnas kattmat, MJAU. Sedan snabbt vidare upp till mina föräldrar där jag fikade och pratade i ett par timmar. Därefter var det dax för Djurmagazinet för lördagsgodis till vovvarna och sponsorsnack inför vår Raspecial, för våra fina Alaskan Malamute, nästa helg. Jag blev lovad en låda med grejer, som ska hämtas i nästa vecka. Heja Djurmagazinet i Södertälje.....!
 
Därefter en efterlängtad handling på ICA i Enhörna, där jag även hämtade min beställda pannlampa Magic Diamond Spot 2012, ska snart provas i totalt mörker...
 
Kom hem till vacker skymmning över Stora Nora (lite suddig, men kolla månen så fin)
 
 
Julia tog sedan med sig Elof till stallet för att mocka åt Loo-Loo och då fick Yóki jobba med en kon fylld med hundgodis.... Bra mental träning för en hund....
 
 
Nu har de fått varsitt märgben och ligger ute och myser.... mina älskade polarhundar som blir mer och mer nöjda ju kallare det blir... :-D
 
//Ewa
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0