Fredag 19 okt - Äntligen fredag....

Fredagsmorgonen var mörk och regnig, och jag hade bråttom.... Katter och hundar ska ha mat i lugn och ro men själv väljer jag att äta frukost när jag kommit till jobbet, i allafall de dagar jag måste vara på plats senast kl 08.30. Idag hade vi Koncernstyrelsemöte vid den tiden, så jag och vovvarna måste åka hemifrån senast 07.40 för att vara på hunddagis 08.00. Jag gillar inte att lämna innan 08.00, även om jag får göra det. Det är nämligen då det är tillåtet att öppna luckan till hundgården och det är det första mina älskade vovvar gör när jag lämnar dem, att springa ut och kolla av "sin" hundgård. Det är en stor besvikelse de gånger jag måste lämna innan och luckan förblir stängd och de måste bli lämnade inne. Det svider i ett mattehjärta att se sina älskade vovvars besvikna blick..... :-/
 
 
Elof överst och Yóki nederst är två riktiga soffpotatisar hemma, men INTE på hunddagis..... :-)
 
20 min från hunddagis till stadshuset gör att jag sedan hinner till Koncernstyrelsen innan 08.30. Där hade vi en del knepiga frågor att hantera att t ex höja VA-taxan är inte kul, men nödvändigt då denna verksamhet ska bära sina egna kostnader och inte belasta skattekollektivet. Aktieägartillskott i Telge Peab är inte heller helt lätt, men nödvändigt i nuläget. Ett sekretessärende bordlade vi för att få lite mer tid att fundera och ärendet om genomlysning av vårt inköpsbolag Telge Inköp, återremitterades till Koncernchefen med ett antal frågor för att återkomma senare med svar.
 
Efter mötet har jag försökt att gå igenom mina ohanterade mail som just nu efter lite bearbetning ligger på 134 st... Fick under tiden ett telefonsamtal med frågor om vi i kommunen verkligen vill att lokala entreprenörer ska kunna lägga anbud på våra upphandlingar.... Jag lovade att kolla hur det går till så nu väntar jag på att träffa Samhällsbyggnadsdirektören under en paus i hennes viktiga möte med tjänstemannaledningen, som går igenom budgetförutsättningarna inför 2013.
 
Sen blir det i rask takt Granngården, Djurmagazinet, ICA Nykvarn och därefter hunddagis och raka spåret hem....
 
Äntligen hemma.... och här nedan finns två förväntansfulla killar som väntar på en kvällspromenad med Julia :-)
 
 
Jag sitter under tiden vid datorn. Jag tycker det är bra med mail som kommunikationssystem, MEN man blir då lätt påmind om hur otroligt enkelt det är att kritisera och missförstå saker.... Oj, oj, oj... vad detta tar energi....
 
Nu har mina älskade vovvar i allafall fått varsitt märgben som de ligger ute och gnager på :-) Själv försöker jag beta av mailen. MEN har såklart ljus tända och har det riktigt mysigt!
 
//Ewa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0