Torsdag 7- fredag 8 maj

Torsdag 7 maj

Imorse var det bråttom att ta sig till den stora staden, alltså Södertälje. jag hade ett möte på restaurang Limerick kl 08.30 med krogägarna i stan . Ja, alla var ju inte representerade, men ca 7 var där. Det var ett intressant möte, där man fick en bild av deras verklighet, som sedan ska paras ihop med vår, kommunens, verklighet.....inte lätt. Jag tog ändå på mig ansvaret för att reda ut ett antal frågor... som jag redan har tagit fram mötestider för..... Se länk... Möte mellan politiker och krogägare

Sedan hade jag en stund för datorarbete innan nästa möte med styrgruppen för Fairtrade City skulle börja. Vi, Södertälje kommun alltså, har klarat kriterierna för att kunna utropa oss till en riktig Fairtrade City, MEN, Vi måste först ordna en riktig ceremoni för detta. Det ska vi göra..... Jag fick uppdraget att kontakta Lt, och de nappade och har redan skrivit på webben.


Sedan fick jag tid att köpa kattmat till alla mina egna och de hemlösa... Därefter blev det ICA-Maxi och storhandling...


-------------------------------------------------------------------------------------------
Fredag 8 maj

Idag fredag hade jag bestämt mig för att jobba hemma. Inga möten inbokade. Jag startade med en härlig frukost ute på kökstrappen.....kokt KRAV-märkt ägg skivat på hårdmacka med kaviar. En stor, och då menar jag stor, kopp söderte. Dessutom ett stort glas ekologisk juice och en kopp rättvisemärkt kaffe.... Nu låter jag väldigt präktig, och det är inte fel, men vissa saker ÄR viktiga.


Sen var det dags för att jobba. Men det kom bara mail efter mail som jag var tvungen att svara på, så det blir en arbetsdag i morgon också... Hann inte allt jag skulle, som vanligt.


Senare gick jag min Chi-promenad och hamnade öga mot öga med en älg, direkt i början. Jag gick faktiskt just då och tänkte på vargar och om man skulle stöta på en. Jag kände mig trygg med mina stavar som försvarsvapen. Nåväl...älgen stod bara ca 4-5 m från stigen och GLODDE på mig och blev inte rädd utan steg helt enkelt ut på stigen och gick efter mig.... JAG, blev däremot rädd, trots stavarna....tvekade en stund om jag skulle fly hem eller gå vidare.... Modig som jag är så gick jag vidare...väldigt snabbt.


En stund senare sprang ett rådjur över stigen. Det reagerar jag i vanliga fall knapp på, men fick idag mig att hoppa högt. En bit längre fram låg en orm mitt på stigen. En ganska stor brun orm, förmodligen en hasselsnok, som är ganska ovanlig. Jag är inte så förtjust i ormar så jag funderade inte så mycket mer på den. Jag fortsatte och såg plötsligt en stor fågel komma farande med ett skri...en Spillkråka, kolsvart stor fågel med knallrött huvud. Jag gick ut på en av de finare utsiktsplatserna där man ser ut över både Sundsörsviken och Gripsholmsviken. Ett tranpar kom seglande över mitt huvud. Jag fortsatte och lite längre fram såg jag ett svanpar ute på vår åker som borde vara en fågelsjö, eftersom den översvämmas så fort det regnar. Det är där som även tranorna bor. I ån strax intill bor hägern som jag brukar se ibland. Innan jag var hemma så hade jag fått höra en konsert av koltrasten också, der ÄR en fantastisk miljö jag har i min omgivning.


Sedan blev det hemma-SPA med ett glas champagne fredagen till ära....


Lite trädgårdstv och god mat....


Kl är nu redan 22.50


Gonatt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0