Torsdag 28 - lördag 30 maj...

Torsdag 28 maj -

Idag började dagen med kommunstyrelsemöte kl 8.30. Information om flykting situationen, underskottet i social och omsorgsnämnden och lite annat smått och gott. Vi var klara ovanligt tidigt, strax före 11.30.

Jag hann med en lunch innan nästa möte kl 13.00 med tekniska nämnden. Vi började med en återkoppling till det BOHICA-spel som vi spelade i april. Det var bara positiva kommentarer. Det är en trevlig stämning i nämnden. De förbättringsområden som vi kom fram till var att planera lite mer långsiktigt. I övrigt gick vi igenom delårsbokslutet, några exploateringsavtal och lite info om bland annat Bussdemo-projektet tillsammans med Scania. Vi var klara ca 17.00.

Nästa möte var kl 18.00 tillsammans med BRÅ. Det var ett riktigt bra möte där även polisen var med och informerade. Mötet var slut ca 20.45 och jag kom inte iväg på en gång...

---------------------------------------------------------
Fredag 29 maj -

I morse var första målet Lindvreten och Södertörns Bransförsvars förbunds säte. Det var direktionsmöte kl 9.00. Vi hade en besvärlig punkt på dagordningen där budgetramen för 2010 skulle beslutas om. I dessa finansens kris där kommunens skatteintäkter minskar rejält och nämnderna kommer att få skära i sina verksamheter med ca 2-3%, så är det svårt som ledningen för SBFF vill, att öka ramen med 2,2%. Vi från Södertälje lyckades återremittera ärendet och ett nytt extramöte den 18 juni beslutades. Vi måste diskutera detta ordentligt innan vi går med på nivån. Samtidigt kan vi inte sänka säkerhetsnivån. Det är en svår balansgång...

Åkte direkt tillbaka till Södertälje för att äta lunch med Anders Lago, sushi, som vanligt. Jag tycker det är så gott. Vi gick igenom det mest aktuella...allt från SBFF:s budgetram....till Jompas blogg och kyrkogåvan...

Därefter satt jag en stund vid datorn innan jag åkte hemåt..

Julia skulle med hem och även Carlos kom med. Vi åkte en sväng förbi Norrlöt..växthusen i Enhörna och köpte sommarblommor och kryddväxter i massor. Jag älskar växter......sen var det bara att åka hem och plantera.

Kvällen tillbringade jag med en Bodyguard....fast egentligen Whitney Houstons... Jag grät en skvätt på slutet, är känslig för både sorgligt och lyckligt...!

---------------------------------------------------------------------
Lördag 30 maj -

En underbart vacker dag som började med en riktigt god frukost ute på altanen... sedan fortsatte jag med att plantera blommor och fixa och dona. Det finns SÅ mycket att göra....

Samtiddigt funderade jag hela tiden på hur jag skulle få till innehållet i mitt nästa Gästbloggsinlägg med rubrik -Glada GRISAR.....och hemlösa KATTER...!! Om det finns det mycket att skriva. Mitt huvud är alltid fullt av tankar.

Jag lyckades så småning om publicera inlägget, vilket känns bra...

Lite för mycket datorpysslande har det blivit ikväll.... men vad betyder det om hundra år...?

Nu ska jag snart sova kl är 22.44 och TV:n är avstängd...men inte datorn ännu ;-)

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0