Tisdag 5 maj - en dag med positiv respons...

I dag hade jag koncernstyrelsen inbokad på eftermiddagen och sedan under kvällen ett föredrag om spårbilssystem i Södertälje för Hyresrättsföreningen.

Under förmiddagen slutförde jag det jag skulle ta upp på Hyresgästföreningens möte, och det var bra då jag inte kunde visa DVD på min dator....mycket märkligt. Men det ordnade sig efter några timmars väntan på hjälp.

På Koncernstyrelsen fick vi sedan bland annat information om att vi, kommunen, lämnat in en intresseanmälan om att förlägga Täbygaloppbana vid Almnäs. Jag tycker det låter som en positiv och spännande idé.  Lite annorlunda. Vi fick mycket annan information också, bland annat om att ekonomin i koncernen ser bra ut. Det är riktigt bra...

På mötet med Hyresgästföreningen, gick jag igenom min välgenomtänkta presentation. Jag gjorde det utförligt och med all min pedagogiska kunskap...???  Jag fick bra respons och de flesta var positiva efteråt.... kul... Jag åt jordgubbstårta innan jag gick...mmmm...SÅ GOTT!

Jag ska försöka bli inbjuden till fler möten.... kanske ett på gång med PRO....

Innan jag åkte hem var jag upp en sväng till Jimmy. Tänk att man kan bli så lycklig av att se sin son ta sig fram på kryckor......? Rullstolen är ett minne blott...underbart! Jimmy hade för andra dagen i rad, efter 7 veckors frånvaro, varit i skolan på sin skrivar linje, vid Sundbybergs folkhögskola. Han hade med sig hem, en inbunden antologi -ORDBÄVNING- som hans klass gjort, och nu skulle säljas (40 kr). Jimmy hade precis innan olyckan formgivit framsidan och även skrivit klar sin del av antologin, som tur var. Jag köpte förstås ett ex.....  Det ska bli spännande att läsa.

Kl 21.00 var jag sedan hemma..och nu är kl 22.30

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0