Söndag 31 maj - Sommar.....och MORS DAG!

Idag var ännu en riktigt varm och skön sommardag. Jag har varit ute hela dagen. Jag har klippt gräset, som tog drygt 2 timmar. Den är SÅ jobbig min tomt med alla backar, och sorkhål.... men mycket bra träning. Jag har också fixat färdigt med alla blommor. Tvättat lite och tagit ner gardinerna i köket, för NU SKA jag köpa nya.....fixat till blommorna i köksfönstret och lite annat småpyssel.

Jag har också läst Kommunstyrelsehandlingar. På onsdag har vi ett extra Ks-möte där vi ska ta beslut om nedskärningar i den kommunala verksamheten. Kommunen har tappat ca 100 Mkr i skatteintäkter jmf med den budget som vi fattade beslut om i kommunfullmäktige i november-08. Försörjningsstödet fortsätter att öka okontrollerat och vi har egentligen ca 215 Mkr i prognosticerat underskott för 2009....Inte kul, men måste hanteras så gott det går.

Vi har också fått handlingar till nästa ordinarie Ks, en riktigt tjock bunt, trots att hälften av ärendena saknades.  Ja, det är mycket att läsa, men måste gås igenom. I morgon ska vi diskutera med (s) och (v) och på onsdag kväll har vi möte i mp:s politiska grupp om detta.

Har nu fått hem den tangoröda miljöbilen, som alltid är någon annanstans än hemma på helgen. Har skjutsat Julia till bussen....solen strålade från en klarblå himmel och klockan var 21.20...man tror inte det är sant!

Nu ska jag plocka ihop grejer inför morgondagen då Maria Wetterstrand kommer till Södertälje!!!!

Gonatt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0