Söndag 3 maj - spårbilspresentation...

I morse visste jag att jag hade en tuff dag vid datorn framför mig..... Vägrade börja förrän efter en låååång frukost på kökstrappen. Det var så skönt i solen och lugnt, tänkte jag säga, men tranorna skrek. De är inte direkt sjönsjungande som koltrastarna till exempel. Nej, det var ett fasligt liv på dem. Men det är härligt ändå att höra dem på något sätt.....

Sedan var det dags för att skapa en powerpoint (pp) presentation om spårbilssystem i Södertälje. Jag har blivit inbjuden till Hyresgästföreningens möte på tisdag kväll för att hålla ett föredrag om detta. Jag är inte van att jobba med pp, så det är inte bara innehållet som tar tid utan även att få fram det färdiga materialet..... Ja det tog sin tid och blev inte helt klart...men...resten får jag göra på jobbet imorgon.

Igår kväll kom jag underfund med hur man Twittrar... jag har funnits med ett tag och fått kryptiska meddelande om att man "följer" mig.... tyvärr har jag varit så dåligt insatt så jag inte vetat vad det innebar....NU vet jag.... Vi får se hur det går.

På kvällen tog jag min Chi-promenad tillsammans med rådjur, hare, häger och flera skönsjungande koltrastar....underbart. Jag unnande mig sedan en stund i mitt hemma-SPA med väldoftande tvål.

I morgon måste jag inte bara göra klart spårbilspresentationen utan ta tag ordentligt i mina "ohanterade" mail...som ökat under helgen till 127....det kräver sin lilla tid.... sen är det dags för Koncernstyrelsehandlingarna och mp-kongresshandlingar... Ja det finns en hel del att göra.

Nu är kl 22.25...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0