Onsdag 6 maj - avslag på vår motion om att sprida flyktingmottagandet....

I morse började jag med ett möte kl 9.00 med samhällsbyggnadsdirektören och en tjm. Vi gick igenom ett antal ärenden som är aktuella i Tekniska nämnden. Jag blev under mötet uppringd av Lt, som ville ta en bild på mig vid det nedbrunna huset Karlsborg, och höra lite om vad som sker nu. Jag ringde upp och vi bestämde att träffas där vid 13-tiden.

Jag hade en huvuduppgift idag och det var att läsa motioner och propositioner inför mp-kongressen nästa helg. Och senare i kväll hade vi ett medlemsmöte.

Jag åkte ut till Karlsborg och det nedbrunna huset. Usch, det finns något sorgligt med bränder. En skorstensstock stod kvar i ruinerna... en liten bit historia försvann i branden.... sånt är livet...

Därefter hade jag ytterligare ett möte med sammhällsbyggnadsfolket, parken och vår kommunikatör. Vi vill föröka visa upp vad vi gör för att förbättra den fysiska tryggheten; trafiksäkerhet, slyröjning, städning, blomplanteringar osv. Vi får se om media nappar.

Sedan fortsatte jag med genomgången av motionerna och förflyttade mig till kansliet för fortsatta diskussioner om detta med våra medlemmar. Det var i ett antal motioner som vi inte höll med om partistyrelsens förslag till beslut, bland annat vår egen "sprid flyktingmottagandet" där partistyrelsen föreslår avslag. Jag blir riktigt upprörd. Det innebär att man egentligen inte förstått någonting, utan stoppar huvudet i sanden och kör vidare. Vi har en stor utmaning i att försöka övertyga kongressen om att vi måste bifalla vår motion, trots partistyrelsens förslag på avslag. Jag tror det går...

...jag återkommer till den någon dag....

Jag kom hem ca 22.00...men nu är kl 23.45 och jag är SÅ trött...

Gonatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0