29 april - 2 maj - Borta i flera dagar....längtar hem

Onsdag 29 april
Imorse var jag kallad till ett möte i representationsgruppen, som alltid startar redan kl 08.00. I denna grupp sitter presidierna i kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.... fester, utmärkelser, priser osv.... ja, ja det måste också fungera.

Kl 09.00 hade jag sedan ett möte som blev inställt.

Kl 10.00 skulle jag hjälpa Jimmy att ta sig till sjukhuset i sin rullstol. Han röntgade alla frakturer i ben och fötter......och fick efter 3 tim besked om att han nu kan gå på kryckor...Jimmy JUBLADE.... vilken frihet att slippa rullstol och beroendet av att alltid behöva hjälp... om ca en mån kan han förmodligen slänga kryckorna....

Underbart Jimpa!!!!

Jag kom något sent till mitt möte med gruppledarna och tjänstemannaledningen om kommunens ekonomi och framtida strategi med anledning av det finansiella läget, men hade Elias, min k-sekr som täckte upp för mig under tiden.

Vi hade en ordentlig genomgång under 4 timmar, och det behövdes...läget är allvarligt

På eftermiddagen kom Jimmy på besök till Stadshuset ......med endast kryckor.....med ett stort leende på läpparna.  Han behövde lite hjälp med ansökningshandlingar till en mediautbildning. Det ordnade vi.

Vid 16.00 hade vi s, v mp, ett möte mellan alla ordföringar. Där vi gick igenom eknomin, som naturligtvis är det mest centrala just nu.

Kl 18.30 hade vi i miljöpartiet sedan ett medlemsmöte, där vi diskuterade hur stor region vi ev kan tänka oss här, där vi befinner oss. Antingen som nu Stockholms Län, eller något större med fler sörmlandskommuner och kanske även Örebro län och Västmanlands Län. Det är inte helt enkelt, men en majoritet enads om den större regionen. Bra, eller inte....????
----------------------------------------
Valborg 30 april

Jobbade vid datorn hela dagen, fast hemma. Gick min Chi-promenad och åkte sedan till min syster, i Vallentuna, på FEST.... SÅ KUL....SENT.....blev det....!

Sov där...
------------------------------------------------------
Fredag 1 maj...skönt att vara mp-ist och slippa demonstrera... ;-)

satt sedan halva dan i hennes, syrrans alltså, trädgård, som är fantastisk...damm och vattenfalll och alla dess blommor. Det ÄR inte Lena som planterat...men fint ät det. OCH jag blir som vanligt otroligt inspirerad....

Jag åkte sedan vidare till mina föräldrar i Norrtälje...Alltid mysigt. Vi åt en god middag och satt och pratade, men det blev en ovanligt tidig kväll...
-------------------------------------------------------

Lördag 2 maj

I morse vaknade jag pigg och utvilad och tillbringade en förmiddag med min älskade mamma och pappa. Jag passade på att hjälpa dem lite. De är inte helt krya...Min pappa är trafikskadad med bland annat ett amputerat ben och har lite besvärligt att röra sig och min mamma har just nu diskbråck, som ska opereras, och har också svårt att röra sig....INTE en så bra kombination, när de bor på landet, med allt vad det innebär...

Idag skulle också Jenny komma från Uppsala hem till Södertälje på en återföreningsklassfest på Torekällberget. Ett problem var att all tågtrafik var ju avstängd mellan Sthlm C och Sthlm Södra, så Jag hämtade Jenny påväg hem vid Solna station. MEN innan var jag på en plantskola i Åkersberga och köpte lite växter....;-).....SÅ NÖJD. En klätterhortencia, en Klematis Alba, En VIT buskros och en marktäckande vit ros. Det kommer bli underbart....och jag har planterat och väntar med spänning på blommningen.....Jag köpte också två busktomater, det är så gott!

Kl är nu 23.05...

Gonatt...

Kommentarer
Postat av: Helena von Hofsten

Ewa, roligt att du börjat twittra!

2009-05-03 @ 21:51:41
URL: http://www.helenavonhofsten.se
Postat av: Helena von Hofsten

Ewa, roligt att du börjat twittra!

2009-05-03 @ 21:53:34
URL: http://www.helenavonhofsten.se
Postat av: Ewa

Ja...man är ju en "modern" politiker... ;-)

2009-05-03 @ 22:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0