Måndag 4 maj - Deklarera på internet är fantastiskt....

Imorse regnade det. Det var riktigt mysigt. Jag ville helst inte kliva ur sängen. Jag hörde, genom min öppna balkongdörr, hur det sakta strilade ner. Det var lite kallt i sovrummet, men varmt under täcket.... Jag var ju ändå tvungen att ta mig upp och var snart på jobbet.

Jag gick igenom min mail, nu har jag 14 "ohanterade" det är som en dröm..... ;-)

Hade också ett inplanerat möte med M, miljöstrategen...kul och inspirerande som vanligt. Ett nytt klimatmål för kommunen håller på att tas fram och en klimatstrategi håller på att ta form, med konkreta åtgärder. Det ska vara enkelt.

Jag jobbade också med spårbilspresentationen...och ändrade lite...och lite till....och...ja, ja, jag blir nog aldrig nöjd...

Åt en arbetslunch med Elias, där vi gick igenom vad som behöver göras. På eftermiddagen var det måndagsmötet med k-råden och k-sekr, som vanligt. Det blev ett rekordkort möte, på ca 1 timme. Sedan satt jag vid datorn en stund igen.

Innan jag åkte hem hade jag lovat Jimmy, min numera kryckstödjande son, att hjälpa honom med deklarationen. Han hade både sålt aktier och fonder, som inte fanns med på deklarationen.... Tack...säger jag.... för att man kan deklarera via internet. Det är fantastiskt att inte ens behöva skriva in i rätt ruta och räkna ut och hålla koll....allt gör datorn...med lite mänsklig hjälp förstås...

Under kvällen fortsatte jag vid datorn...med några frågor angående morgondagens Koncernstyrelse....nu är kl över 22.00...ska kolla vädret för imorgon innan jag ska sova...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0