Torsdag 5 mars - alla möten är viktiga....

Imorse hade jag bråttom...första möte skulle börja kl 08.00....Jag var inne i stadshuset redan 07.45...Hann starta datorn och ta en kopp lemontea med mig till mötet. Det var ett möte med gruppledarna om trygghetspaket nr 2, som ska tas i Ks i mars. Det var mycket diskussioner om vad som ska satsas på och hur mycket. Slutsatsen var att vi skulle hitta tid för ytterligare ett möte innan kommunstyrelsens arbetsutskott den 18 mars...inte lätt...tid är en bristvara i vår branch. ;-)

Kl 10.00 var mötet slut och jag hann upp till skrivbordet och datorn och koppla upp mig mot www.lt.se  jag var tvungen att kolla kommentarerna på de kommentarer jag gett på lt-kommentarerna på spårbilsartikeln idag. Många var det....och de flesta helt osakliga och utan faktaförankring...jag har bestämt mig för att ha dialog med södertäljeborna när det gäller mina ansvarsområden som kommenteras på mailen....MYCKET tid tar det....Men man når nog ut till ganska många.

10.30 hade jag ett möte med kommundirektören Ulla-Marie, vi pratade om mina ansvarsområden folkhälsa och barnperspektivet. Ulla-Marie är bra, hon är alltid så glad och entusiastisk. Det gillar jag.

Jag åt lunch....Yippiii...med Elias och Kerstin Pettersson (v) ordförande i äldreomsorgsnämnden. Ärtsoppa med mycket senap och pannkakor med hallonsylt och vispgrädde.....mums.

Kl 13.00 hade jag nästa möte med presidierna i Arbetslivsnämnden och Social- och omsorgsnämnden. De har många frågor gemensamt och som de är beroende av varann för att klara av. Ett mycket bra och viktigt möte.

Nu hade jag en timme framför datorn, igen....Lt:s kommentarer var prioriterade. Jag fick en fråga om jag var besatt av spårbilar, som jag svarade på direkt. NEJ, jag är möjligtvis besatt av sanningen, som inte speglas i kommentarerna och som jag då måste förmedla.... Jag har ett ansvar för detta!

Nästa möte var en information från Björn Sundström som återigen utrett om det är lämpligt att dela Järna/Hölö/Vårdinge från övriga Södertälje...Ca 2 kr skulle skatten behöva höjas för att få dessa 3 kommundelar att gå runt.

Därefter passade jag på att ha en pratstund med Mats Pertoft innan receptionen ringde 17.40 och meddelade att jag hade besök som väntade.

Amar Sabri (mp) Malmö, satt och väntade i entren när jag kom ner. Vi pratade i ca 1 timme och det var jätte trevligt. Vi har en del likheter Malmö och Södertälje...
Stor flyktingmottagning
- Malmö över 300. 000 inv ca 6.000 irakier.
- Södertälje ca 80. 000 inv ca 7.000 irakier
Siffrorna talar sitt tydliga språk....Södertälje har bekymmer, och som vi slagit larm om. VIKTIGT är att det INTE är Irakiernas fel utan det svenska systemet.
Precis innan vi skulle skiljas åt....frågade jag vilken bakgrund han hade...från Bagdad...i Irak sa han med ett leende...Vi skulle ses igen... Södertälje och Malmö.

Därefter gick jag åter till mitt skrivbord och dator och kollade mail och kommentarer på Lt...mellan några av mina möten under dagen så ringde Lt och ville intervjua mig om de kommentarer jag skrivit på Lt-webben...Varför? Vad var mitt syfte? Och jag svarade att det var min strategi för att föra en dialog med södertäljeborna.....hur ska det annars gå till...Vi får se vad de skriver imorgon.....

Idag hemma vid 20.00-tiden har jag ont i halsen, så det blir ingen träning...och imorgon ska jag vara ledig....LEDIG utan tillgång på dator...HUR ska det gå, tro?

Nu är kl 23.35....sov gott alla mina vänner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0