Torsdag 19 mars - trött, trött, trött....men tacksam...

När jag lade mig igår kväll bestämde jag mig för att inte ställa klockan. Jag tänkte att jag vaknar när jag vaknar..... Man måste ge sig tid till att sova när man är med om jobbiga saker, fysiskt eller psykiskt. Jag vaknade ändå ungefär som vanligt, men trots allt med mindre press. Jag hade ett möte inbokat 9.00 med kommunalråd och kommunalrådssekreterare, en s k krk-konferens. De fick helt enkelt klara sig utan mig i början, jag kom ca 11.00.

Jag behövde faktiskt tid att ringa till sjukhuset och höra om det vårdplaneringsmöte som man ska ordna för att se till att allt fungerar vid hemgång, blir av. Fick ändå inte riktigt klart besked. De verkar inte förstå att mycket måste ordnas. Jimmy KAN inte komma hem till sin lägenhet med trappor i porten. Han måste bo hos pappa Kenta I Brunnsäng, och ett antal saker måste fixas....säng bl a inte helt oväsentligt. Men vi ska göra ALLT för att se till att han kan komma hem imorgon om läkaren rekommenderar det.

Jag kom ändå till mötet vid 11.00 och var med om slutet på genomgången av vår gemensamma plattform, s, v och mp. Vi har gjort väldigt mycket av det vi lovade inför valet 2006. Det känns bra. Vi åt sedan en god lunch, som Lennart Rendik (v) tillagade. Under tiden skulle Anders lago iväg och träffa Tobias Billström, migrationsministern (m) tillsammans med Marita Lärnestad (m), i stadshuset. Vi åt sedan den goda maten och fortsatte med vår dagordning - Mål & Budget 2010 och valet 2010. Här tänker jag inte avslöja något, men diskussionerna var bra. Efter ett par timmar var vi klara.

jag åkte sedan och köpte sushi, som jag lovat jimmy. Han älskar det och hade verkligen längtat. Han hade under eftermiddagen provat en specialsko för sin opererade fot som endast får belastas på hälen. Han hade provat en specialkrycka som var anpassad för hans arm som är armbågskrossad och allt gick riktigt bra. Han fick också prova en rullstol, som var väldigt smidig och bra. Det känns som om hemgången plötsligt ligger betydligt närmare i tiden än förrut. Det känns HÄRLIGT!

På Lt såg jag att de haft kontakt med den som körde på Jimmy......

Jag ska vara LEDIG i morgon....!

Nu är kl 23.30 och jag känner mig fruktansvärt trött.....förstår inte att kl går så fort....

Gonatt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0