Torsdag 12 mars - Afrikansk dans....

Idag var mitt första möte  vid 10.00 om folkhälsofrågor, på våning sju.....bra med motion. Ett interessant möte. Folkhälsofrågorna är väldigt viktiga men svårt att få acceptans för, efterom det är svårt att räkna hem pengar på kort sikt... vi måste hitta sätt att visa på ekonomiska vinster...det är det enda som biter.

Därefter hade jag ett möte med en av miljöstrategerna, Ebba  och en konsult som gör en förstudie om samlade varutransporter. Det är väldigt intressant och skulle vara bra både för miljö, trafiksäkerhet och ekonomin. Det är sällan så mycket positivt som uppnås på en och samma gång.

Sen hade jag inget möte förrän kl 16.30, då jag hade möte med ekonomer från Tn och Kommunstyrelsens kontor. Vi gick igenom lite om rutinerna för ekonomifrågor.

Därefter träffade jag ett kvinnligt nätverk av "höga" tjänstemän och politiker... Jättekul och alltid intressant.  Vi behöver stötta varann.

Det blev lite sent och nu är kl plötsligt 23.35 och jag behöver SOVA....

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0