Tisdag 3 mars - Leva här och nu......

Idag hade jag bestämt mig för att vara ledig, eller åtminstone jobba hemma. Det är skönt vid skolloven, då sjunker tempot något. En reporter från en lärartidning ringde ett antal gånger och ville ha en intrevju med representanter från mp, s och v om hur vi samarbetar i skolfrågor. Vi får se hur det går med intervjun. Jag hade ett antal mail som behövde besvaras. Samtidigt har jag några debattartiklar och insändare som ska skrivas, och som jag än så länge bara har i huvudet.

Jag började röja lite i Jennys gamla rum. Det finns så mycket som behöver plockas undan nu när hon flyttat hemifrån.

Sedan gick jag min motionspromenad på 1 tim 30 min. Det var härligt, men jag kom på mig själv att bara tänka jobb. Jag försökte tvinga mig att rensa huvudet och tänka på något annat...livet t ex.... Det är intressant....vad vill jag i framtiden? Nej, man ska leva här och nu....kom jag fram till. Det var blötsnö och ganska halkigt....det är bra med stavarna som man kan stödja sig på.

Jag lyxade faktiskt till mig ett bad idag också....leva här och nu...var det ju.

Kvällen gick åt till lite avkopplande kriminaltv...criminal minds...på pilatesbollen förstås. Jag måste berätta...en bekant tyckte det lät bekvämt med att kunna träna på pilatesbollen "bara" genom att sitta på den och samtidigt titta på tv. Hon undrade lite hur det kunde vara så enkelt. Ja, jag tycker det är ett väldigt enkelt sätt att träna...bara att sitta och lyfta upp fötterna från golvet och hålla balansen....enkelt... När jag så häromdagen träffade på henne och frågade hur det gick, så fick jag till min förvåning höra att det inte fungerade alls...bollen rullade bara undan och hon kunde inte hålla balansen utan föll av....så ENKELT var det alltså inte....MEN jag tröstade med att inget är omöjligt och allt går att lära sig bara man ger sig tid......så vi får se hur det går...;-)

Nu är kl 23.20 och jag ska lösa en annorlunda sudoku, för att helt rensa hjärnan....

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0