Tisdag 24 mars - Barn är livet...stora som små...

I morse när jag vaknade tittade jag som alltid på telefonen och några mail hade som vanligt kommit under natten och morgonen. Ett av mailen meddelade att Elof, en av sossarnas k-sekreterare, blivit pappa under rmorgontimmarna. Det är underbart med nyfödda barn. Jag glömmer aldrig den tiden som jag jobbade natt på förlossningen på Södertälje sjukhus. Varje gång ett barn föddes så fick jag tårar i ögonen...det är en stor händelse....i alla berördas liv.

Jag har stora barn nu, den minsta, Julia, är 21 år. Jag kommer ihåg när hon, lilla skruttan, var 3 veckor och låg på en filt på golvet i köket på Mårdstigen 10 i Ekeby, Enhörna. Jag tänkte då, HUR kommer det se ut om ca 20 år....och nu vet jag. Jag älskar mina barn lika mycket nu som då....så fungerar livet...

Denna dag hade jag bestämt att tillbringa hos Jimmy i Brunnsäng...först sätta på stödstrumpan. Sedan hjälpa Jimmy med frukosten och lunchen, och på eftermiddagen vara med när sjukgymnasten skulle komma på sitt första besök. Jag skadeanmälde även Jimmy i påkörarens försäkringsbolag.

Jag hade datorn med mig och jobbade under dagen. Frampå eftermiddagen var jag tvungen att åka till Stadshuset. Jag skulle ha s, v, mp-möte (svamp-möte) i tekniska nämnden. Det gick snabbt och bra.

Senare på kvällen var jag på ett möte med information om en rapport om eventuell kommundelning mellan Södertälje och Järna/Hölö-Mörkö/Vårdinge kdn. Rapporten visar på stora svårigheter ekonomiskt för en delning. Både en ny Järnakommun och den kvarvarande Södertälje kommun skulle vara förlorare ekonomiskt, men allra mest den nya Järnadelen. Men det finns vissa som fortsätter driva detta och tror att bara de blir egna i Järna så sjunker kostnaderna.... Ja, ja, ett önsketänkande.

Jag var inte hemma förrän vid 21.30-tiden...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0