Söndag 1 mars - sol, fågelkvitter och skidor......

Idag vaknar jag till solsken och Vasaloppet. Det är något speciellt den här dagen med nio mil från Sälen till Mora. Jag är halv dalkulla, döpt i Orsa prästgård. Min morfar har åkt otaliga Vasalopp och jag har sagt att någon gång ska även jag åka......;-).... Vi får se hur det går med det. Efter målgången åkte mina föräldrar hem till Norrtälje, som sovit kvar efter allt födelsedagsfirande igår. Det är alltid kul när de kommer.

Solen sken fortfarande och jag bestämde mig snabbt för att gå min långpromenad på 6,5 km. Fåglarna kvittrade och det var helt fantastiskt. Trots minusgraden så fick man hopp om våren. Jag klippte några grenar från ett av mina äppelträd, sommarfrukten Transparant Blanche. Vi får se om de orkar slå ut inne i rumsvärmen.

Jag tog sedan ett varmt bad och använde min något speciella födelsedagspresent från Jimmy och Caroline, som var en LYX-tvål som var köpt i bit, på kilopris...aldrig hört talas om, men den var mjuk och len och luktade väldigt gott...

Jenny och Julia kom hem och vi åt lite olika rester som blivit kvar under helgen. Jenny hade jobbat hela dagen på Stadium och sålt träningsskor och Julia hade varit på studiebesök hos Hare Krishna i Nykvarn, hon luktade rökelse hela hon och var väldigt fundersam på det hon upplevt.

Frampå kvällen myste vi framför kakelugnens sköna värme. Och nu, blir det Beck..... på  pilatesbollen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0