Onsdagen 18 mars - vänster arm är bra att ha...

I morse sken solen in genom fönstret när jag vaknade. Det tog en stund innan jag kom ihåg att Jimmy låg på sjukhus. Då kommer knuten i magen tillbaka... javisst ja, operation idag igen...två frakturer på vänster fot, den som vi trodde han skulle kunna använda att gå på. Suck... Inget allvarlig men det känns ändå jobbigt. MEN jag ÄR INTE orolig har jag sagt till Jimmy , och det stämmer. ....Och jämfört med lördagens niotimmars, så är detta ingenting.... Hur det än är så blir man ändå orolig när det drar ut på tiden. Kl 9.30 fick Jimmy besked om att han skulle opereras 9.50, och ringde mig för att meddela detta. Operationen före drog tydligen ut på tiden, så Jimmys blev försenad. Han ville ringa och meddela detta, men fick inte....konstigt. Så småning om började sedan operationen. Jag trodde den skulle vara klar vid 12.00-tiden.... men ack, nej.

Kl 13.00 åkte jag med Kenta upp till sjukhuset...Jag hade haft KsAu under förmiddagen och kände mig helt ofokuserad.....Jag funderar..... Vad handlar egentligen livet om....??? Småtjafs och obetydliga saker, eller viktiga betydelsefulla saker???Ibland blir det lite mycket av det förstnämnda, tyvärr.......

Operationen var inte klar....vi väntade...på avd....sen gick vi upp till IVA och uppvaket. Nej, Jimmys operation var inte klar ännu, men de skulle ringa oss när han började vakna... Vi gick ut till hissarna och väntade...kl var 13.40..... DÅ gick dörren upp på OP och Jimmy rullades över till IVA. Han var vaken och jag hann krama om honom.....innan han rullades in på IVA. Mina ögon var fulla av tårar.....

En av Jimmys kompisar, Sebbe, kom förbi och vi satt och pratade en stund.

Operationen hade gått bra....och nu är det bara träning som gäller.  

Ortoped läkaren, som opererade JImmy i lördags och som vi tyckte mycket om, kom in och beklagade att han "missat" dessa två vänsterfotsfrakturer....Vad ska man säga? Nu är ändå allt över och vi måste SE FRAMÅT....

Jag struntade i ett möte med ordföringar i nämnder och styrelser, det finns viktigare frågor.... Däremot var jag med på politiska gruppen kl 18.00 till 20.30. Men var lite frånvarande, men med acceptans för detta.

Nu är kl 00.46 ...och jag vet inte om jag orkar upp imorgon......

Gonatt....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0