Onsdag 4 mars - spårbilsfakta.....

En ledig förmiddag hade jag tänkt...med skön promenad i skogen..med fågelkvitter i solsken...

MEN innan jag klev upp fick jag ett SMS...debattartikel i LT MOT spårbilar och mp.... Jag blir så trött på människor som inte kan se nya möjligheter, som inte ens låter utredningar bli färdiga innan man sågar något. Jag tycker det är oseriöst....men det står naturligtvis var och en fritt att tycka .....

Förmiddagen gick åt till telefonsamtal och mailande och jag bestämde mig för att svara på ALLA seriösa kommentarer som dök upp på nät-Lt i samband med artikeln. Hittills har jag skrivit ca 7 kommentarer, som är rent faktamässiga.

Det är min nya strategi... att möta södertäljeborna på nätet.....och... DET TAR TID....mer än man tror... Förmiddagen gick i ett nafs..någon promenad var inte att tänka på. Det var knappt jag hann bli klar innan Julia och jag skulle åka till stan´. 

Kl 14.00 hade jag en Hearing om Barn- och ungdomspolitiskt program och jag tänkte egentligen bara på spårbilar... Trots allt var det ett ganska bra möte...som var slut strax efter 17.00...då ett nytt möte skulle börja.

Nu var fokus på politikerutbildningen som vi genomfört under denna mandatperiod och som är unik i kommunsverige. Det är viktigt med utbildning även för politiker och i synnerhet för fritidspolitiker. Det är viktigt av två orsaker, det ena för att kunna göra ett bra jobb och det andra för att känna att uppdraget är ansvarsfullt. Jag kunde bara vara med ca en halvtimme, eftersom jag hade ett mp-medlemsmöte kl 18.00 på kansliet på Nygatan 9.

På medlemsmötet hade vi Landstingsfrågor som tema, och idag var det Hälso och sjukvårdfrågor. Det var intressant och viktigt att prata om. Raymond vårt oppositionslandstingsråd föredrog detta.

Kl 22.00 var jag äntligen hemma och kopplade snabbt upp mig på nätet och fortsatte kommentera det som kommit på nätet om spårbilarna. Jag tycker det är så otroligt viktigt att få förmedla rent faktamässigt, när människor spekulerar om de mest konstiga saker.

Nu är kl redan 23.30...och jag har första mötet kl 08.00 i morgon...måste sova..

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0