Onsdag 11 mars - en dag med blandade känslor...

Idag för tre år sedan omkom Pär Hillerström (23 år), tillsammans med sin fru Arisa, i en bussolycka i Thailand. Jag såg det på löpsedeln på morgonen påväg till jobbet. Jimmy läste det i Aftonbladet över axeln på en medressenär på bussen påväg till jobbet. Han var tvungen att åka hem...... Det var en chock men, det känns fortfarande overkligt, eftersom vi då inte träffade Pär regelbundet. Annat var det när mina barn var små.... Min Jimmy äldst, Pär 1 år yngre, min Jenny ytterligare ett år yngre och Pärs syster Hanna ännu ett år yngre. Min Julia kom sedan tre år senare. De fyra var ett riktigt kompisgäng som höll ihop dagligen, nästan från födsel till grundskoleslutet, och Julia fick vara med nästan jämt. Det var en stor sorg för mina barn när olyckan hände, och vi pratar fortfarande ganska ofta om Pär. Jag tror det är bra att bevara minnen av människor som går bort. Man ska prata om sorg, annars sätter den sig ivägen för lyckan..... På lördag ska jag åka och hälsa på Pär och Hannas mamma Mona. Vi har inte setts på minst ett år, och det ska bli SÅ roligt. Jag tänker extra mycket på henne...Pär...och Hanna idag....

Livet går vidare....och vardagen snurrar på...

Min dag för örigt har som vanligt handlat om möten...det första var med en av de "oförskämda" som kommenterat mina inlägg på Lt.se. Jag bjöd in dessa till ett möte men bara en hörde av sig..."realisten"... Det var ett riktigt trevligt möte. Jag passade på att visa honom runt i Nya Stadshuset och sedan prata med honom i ca en timme. Det var en bra och sansad diskussion och han ville till sist bjuda in mig till ett möte med sin hyresgästförening. Jag får se om jag får en inbjudan, då går jag dit. Jag tycker det var stark av honom att komma på mötet, och han skrev efteråt på Lt.se att de övriga var fega som inte hörde av sig till mig. Kul med positiv respons... ;-)

Därefter hade jag och Elias k-sekr möte med mp-kansliet, på Nygatan 9, om lite praktiska partifrågor. Vi gick sedan och åt sushi...gott...

Efter lunch hade jag ett förmöte innan vi hade presidiemöte inför tekniska nämndens möte 26 mars. Vi gick igenom ärendelistan. Inte så mycket att berätta om...

Därefter satt jag vid datorn till kl 17.30 då jag ilade hemåt....

Jag tittade på nyheterna efter lite mat och passade på att sitta på pilatesbollen samtidigt. Det är ju SÅ bra för ryggen.

Nu var det dags för lite jobb vid datorn. Jag godkänner en insändare som Elias skrivit....Jättebra!...Han är väldigt duktig.

Jag svarar på några mail och kollar kommentarerna på lt.se om röstning om vi i Södertälje ska ha spårbilar. Nej leder med 67% mot 33% ja, inte så konstigt med något så nytt och oprövat och ingen har ju faktabakgrunden. Vet inte om jag orkar ladda för att gå in och svara...fast det känns som jag skulle behöva.....suck...

Kl är redan 22.45.... säger nog ändå gonatt...nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0