Måndag 9 mars - En lite stressig dag...

Imorse skulle jag vara inne i stan´vid 8.oo-tiden för att dela ut kampanj-material för miljöpartiet....men försov mig. Det är mycket ovanligt att jag försover mig. De övriga hade klarat sig utan mig och jag tror det var det jag drömde om medan jag sov.....kvinnlig intuition...kanske. Nästa tid att passa var kl 9.30...trodde jag...och var på plats i stadshuset och skulle precis gå till mötesrummet när jag upptäckte att mötet var inbokat kl 10.30......oj, oj,...tänkte jag...Det här börjar inte bra.

1 timmes extra tid är inte så dumt, tänkte jag och satte mig vid datorn. Då ringer telefonen och jag fumlar fram den och råkar trycka av ....jag ringer snabbt upp numret och kommer till en telefonsvarare på Södertäljeposten. Då kom jag på att jag i fredags lovat att ringa upp Sp på måndag för att kommentera klart om några handlare som i centrum tycker p-zonstaxan inte är bra och att de inte fått vara med och påverka den. Jag vet däremot att jag var väldigt noga med att kontoret skulle stämma av med centrumföreningen innan vi fattade detta beslut för ca 1 år sedan. Centrumföreningen hade, enligt kontoret, då inga synpunkter på förslaget så vi klubbade igenom det. Jag kan förstå att handlarna har problem idag, men tror inte bara intäktminskningen beror på högre p-avgifter...tyvärr....Nå väl...det var inte han som ringt, utan en annan reporter på Sp....jag verkar vara populär i dessa dagar. ;-)  Jag passade i allafall på att prata med båda, och lovade att så snabbt som möjligt bl a svara utförligt på några mailade frågor...om spårbilar...trot eller ej....Min favoritfråga för närvarande.

Tiden gick snabbt och jag hann inte riktigt klart med svaren på frågorna, utan fick rusa iväg på mitt möte 10.30. Det var med Kommundirektören Ulla-Marie, Paki chefen för demokrati och mångfaldsenheten och Mats Pertoft ordförande i demokrati och mångfaldsberedningen (domen). Vi pratade om hur frågor som domen ansvarar för skulle hanteras och vilka prioriterade frågor man ska jobba med. Det var ett bra möte.

Rusade sedan tillbaka till krk, min avdelning, där Inga som är nämndsekreterare för tekniska nämnden (Tn) satt och väntade. Vi satt ner en stund och gick igenom de ärenden som kan tänkas komma upp på nästa tekniska nämndsmöte och jag skickade med ett antal frågor som hon skulle kolla upp inför onsdagens presidiemöte i Tn.

Nu var kl 12.15...och jag var inte klar med mailsvaren ännu....lunch kan man äta någon annan gång tänkte jag och åt en banan, funderade och skrev...med spårbilar gäller det att hålla tungan rätt i mun....jag blev så småningom klar och lät min k-sekr Elias, läsa igenom innan jag skickade iväg mailet...

Kl 13.00 hade vi vårt veckomöte, måndagsmötet, med k-råd och k-sekr. Vi gick igenom ett antal viktiga frågor, och var tvungna att sluta tidigare....på grund av...

Kl 14.30 hade en krisledningsnämnd under morgonen bokats in för att gå igenom läget med brandattentaten. Vi lyfte, på mitt initiativ, även frågan om gruppvåldtäkterna som hänt den senaste tiden och som vi anser vara förskräckliga händelser som vi noga måste följa upp och se om vi kan göra något åt från kommunens sida tillsammans med polisen. Vi ska få återkommande information.

Kl 15.15 hade vi i Kommunstyrelse presidiet ett möte med revisionen angående social- och omsorgsnämndens 115 mkr-underskott i bokslut 2008. Vad har vi från Ks sida gjort, vad kunde vi gjort mer, vad ska vi göra framöver....ungefär...Vi var klara ca 16.00....pust..

Ca 1 timme vid datorn innan en snabb middag och sedan iväg på ett internt möte.

Jag var hemma ca 22.00.....och satte då på datorn.....ingen trampmaskin och ingen pilatesboll idag....så kan det bli...

Jag har fått ett mail och blivit inbjuden till en hyresgästförening som vill att jag kommer och berättar om kommunens spårbilsprojekt.....JÄTTEKUL!

Vilken dag...nu är jag helt slut och klockan är som vanligt alldeles för mycket... 0.35 idag.... inte bra....

Suss gott...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0