Måndag 23 mars - Vinter igen.....och på med stödstrumpa

Idag såg jag som min första viktiga uppgift att åka till Jimmy i Brunnsäng och ta på honom stödstrumpan på det brutna benet. Det kan tyckas lite löjligt, men har en stor betydelse för Jimmy. Så fort han inte har benet i högläge så svullnar foten och blir blå och benet gör RIKTIGT ont. Han kan omöjligt ta på sig strumpan själv, med bara en oskadad arm. Det enklaste blir svårt i en skadad persons tillvaro. Ringer det på dörren så hinner personen gå innan Jimmy hinner ta sig över i rullstolen och rulla ut i hallen.

Tänk ibland efter var du INTE har ont eller besvär med...och känn dig lycklig över detta.... ;-)

Jag prioriterar hårt bland mina möten och arbetsuppgifter, just nu. Jag känner av en psykisk trötthet som behöver tas på allvar. Det vore onaturligt att inte få en reaktion efter olyckan.

Jimmys mobiltelefon försvann i samband med olyckan. Ett nytt SIM-kort är påväg, men kommer ta några dar innan det kommer. Jag har idag därför fixat en lånetelefon och ett tillfälligt kontantkort. Han kan inte vara ensam utan att ha en telefon........

Därefter hann jag vara med på vårt veckovisa måndagsmöte med kommunalråd och k-sekreterare. Vi gick som vanligt igenom vad som gjorts inom trygghetsområdet. Vi gick också igenom handlingarna till kommunstyrelsen. Det är inga ärenden som vi är oense i. Vi höll inte på så länge som vi brukar, och jag har fortfarande svårt att känna mig motiverad och engagerad.

Sedan åkte Julia och jag och handlade till middag, som jag lovat laga...köttfärssås och spagetti... Det blev riktigt gott.

Jag fick ge Jimmy den sista sprutan, som förebygger och förhindrar blodpropp vid frakturer, innan jag åkte hem till ett snöigt och vintrigt Enhörna igen. Tidigare har Caroline gett dessa sprutor men hon var en sväng hem till Solna idag.

Nu är kl 23.05....och jag behöver sova...

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0