Fredag 6 mars - att föra dialog med medborgare är inte lätt..

Idag skulle jag vara ledig.....jag skulle sova lite längre än vanligt...gå upp och äta frukost i lugn och ro och sedan åka till mina föräldrar i Norrtälje. Min älskade pappa fyller 78 år idag.

Jag hade ju redan i går dragit igång en dialog med södertäjeborna på Lt.se..... jag var tvungen att gå in och kolla direkt.....suck... ett 50-tal kommentarer...INTE ens hälften var seriösa. HUR ska man bedriva en dialog när responsen ser ut på detta sätt?????? Jag svarade på en del och tiden gick snabbt denna förmiddag. När jag precis bestämt mig för att nu är det nog med kommenterandet och dags att göra sig iordning och åka, DÅ ringer min mobil och det är TV4 som vill intervjua mig i spårbilsfrågan....

Vi pratar och betämmer en träff på gågatan utanför H&M kl 13.00. 1,5 tim på mig att fixa iordning mig, packa inför övernattningen, och förbereda mig inför intervjun. Aktuellt material hade jag redan i väskan, endast digital version behövdes. Jag behövde stämma av med både samhällsbyggnadsdirektören, Gunilla, och trafikstrategen, Patrik, innan intervjun, men det ordnade Elias med.

Strax före 13.00 var jag på bestämd plats och sammanstrålade med Jimmy, Tv4-reporter. En ung trevlig kille, som gick bra att sammarbeta med. Intervjun tog ca 45 minuter och vi höll båda på att frysa ihjäl...men sånt är livet.... Inslaget kommer under nästa vecka...och jag vågar inte titta...

Därefter skulle jag fixa present till min pappa, stor bukett tulpaner och några trisslotter. Jag skulle också köpa en tub ZON från apoteket till min mamma som har ont i ryggen. Då ringer Södertälje posten och vill höra mina synpunkter på att några handlare i centrum tycker att köpkraften gått ner och att detta skulle bero på att vi höjt p-avgiften...

Jag hann inte fundera så mycket på detta, när plötsligt en relativt ung tjej faller ihop i Luna-huset och polis, ambulans och brandpersonal snabbt kommer till platsen. Jag ber SödertäljePosten om att få återkomma. Blir lite tagen av detta.

Efter detta går jag till bilen och betalar min p-avgift som kostar 19kr. Sen beger jag mig mot Norrtälje....

Under kvällen är jag tvungen att ha lite koll på Lt-kommentarerna.....de är INTE snälla...HUR för man dialog med människor som i skydd av anonymitet vill spy ut sina aggressioner?

Jag får ta itu med det imorgon när jag är hemma igen... Ledighet...vadå... ;-)   nån annan gång kanske.....

Nu är kl 01.00.....sov gott.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0