27-31 mars - En positiv men tung tid...

Fredag hade vi kommunstyrelsemöte. Jag var förberedd på ärendena men var inte helt engagerad som jag annars alltid brukar vara. Det känns som det fortfrarande finns annat som upptar största delen av min uppmärksamhet, och då tänker jag på Jimmy, så klart!

Lördag från kl 12.00-16.00 hade vi öppet hus i Nya Stadshuset., med Trygghet som tema. Det var utfrågning av oss politiker och en massa olika spännande seminarier allt i från bränder till varför man blir kriminell? Det BORDE varit fullt med södertäljebor i huset, som tagit chansen. En hel del vad ändå där, men fler borde kommit!

Söndag har jag en lugn och skön dag. Jag tar min energigpromenad och siktar två tranor. Jag står och tittar ut över gripsholmsvikens is, och andas in frisk luft och tar in mängder av energi... Det behöver jag.....

Måndag börjar jag med en energipromenad och sedan hämtar jag Jenny vid Södertälje Syd...direkttåg från Uppsala studentstaden. Vi hämtar upp Julia, köper sushi och åker hem till Jimmy och äter innan vi har kommunfullmäktige kl 17.00. Kf var klart strax före 19.00, och det är otroligt ovanligt tidigt....skööönt...

Tisdag går Jenny och jag en energipromenad, vi ser två tranor, en nässelfjärill och fullt med blåsippor, sedan åker vi till stan´och shoppar.... Därefter har Jenny utbildningsnämnden och jag åker hem och förbereder inför att Jimmy ska komma hem till Stora Nora en sväng imorgon innan han flyttar hem till sig, med trappor och allt... ja, ja det ordnar sig...såklart!

Jag är fortfarande helt slut...men jobbar på halvfart en tid för att återhämta den energi jag förlorat...

Gonatt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0