Tisdag 2 juni - Regn....och rusk

Idag hade jag bestämt att jobba hemma på förmiddagen. Jag åt en god helg-frukost med ägg, te, macka, juice och kaffe...mmmm. Jag kopplade upp mig på internet och hade morronTV:n på. Koll på läget......... ;-)

Jag åkte in till stan vid 10.30 och döm om min förvåning när jag i ösregnet kommer in till min egenhändigt betalda p-plats nr 3, med p-tillstånd i framrutan, upptäcker att just MIN p-ruta av ca 10 tomma, är upptagen av en Toyota Corolla... Jag ställer mig då på den tomma grann-rutan Moderat Maritas. Jag går in och ringer till q-park för att få tillfälligt tillstånd att stå på grann-rutan, inte helt enkelt... Varför görs allt så komplicerat... Jag klarade mig trots allt från p-böter.

Idag hade jag en inbokad lunch med koncerndirektören Kjell Hasslert. Vi åt sushi på samma ställe och vid samma bord som jag igår åt med Anders Lago. Ägaren av Minako undrade vem jag skulle komma med imorgon och om han skulle hålla bordet ledigt.... ;-)  Ja, ja så kan det bli..

På eftermiddagen hade jag en stund vid datorn innan vi hade ett möte med alla ordföringar om det finansiella läget. Inte så kul med ett prognosticerat underskott på ca 225 Mkr. Det blir svårt....

Därefter åkte jag direkt till Brunnsängsskolan för att träffa föräldrastyrelsen. De ville träffa mig och prata trafiksäkerhet kring skolan, men också kring Björkängsskolan, tror jag den hette. Jag tog en sväng efter mötet och tittade på hur det såg ut, och jag har en del idéer om vad som behöver åtgärdas...

Nu ska jag titta lite på TV...

Gonatt...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0