Onsdag 10 - fredag 12 juni - Ks m m

Onsdag 10 juni -

Idag började dagen 08.30 med en Kommunstyrelse som kommer gå till historien. Anders Lago (s) var bortrest och som vice ordförande skulle Marita Lärnestad (m), oppositionsråd och ledare för Alliansen, ta över. Det är inte lätt att sitta ordförande, men.....är man vice kommunstyrelseordförande och dessutom oppositionsråd, så förpliktar det. Jag vill inte skriva mer än att det var mer än bara rörigt. Jag kommer aldrig glömma detta Ks...........När klockan var 13.40 (och vi höll på att svälta ihjäl) så avbröt vi mötet och sköt på de punkter vi hade kvar till ett nyinbokat möte i nästa vecka.

Nu var en avtackning av ekonomidirektören inbokad, där man turligt nog fick en bit smörgåstårta. Jag hade lite tigth schema och var glad att få något i min hungrande mage innan nästa möte med tekniska nämnden kl 14.00.

Där gick vi igenom effekterna av delårsbokslutet, som vi beslutat om på det röriga ks-mötet tidigare. Vi gick också igenom konsekvenserna av det åtstramningspaket 2 som vi på ett extra kommunstyrelsemöte 3/6 fattat beslut om ( vi har i nuläget ett Ks varje vecka....). Sist men inte minst så gick vi igenom vilken inriktning vi i tekniska nämnden tycker är viktigast i mål & budget 2010. Vi är överens om att det är gatuunderhållet som får stå tillbaka, även om det inte heller är bra. MEN något måste vi spara på.... Det var en riktigt bra eftermiddag, tycker jag.

Hem och en stund vid datorn med interpellationssvar som huvudtema. Jag har två stycken jag ska besvara på kommunfullmäktige på måndag.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Torsdag 11 juni -

Imorse började jag med att åka till Tumba för ett läkarbesök. Därefter hade jag personalutskottet som pågått sedan 8.30, men jag var tvungen att finslipa på interpellationssvaren, eftersom de skulle vara helt klara senast kl 12.00. VI hann....

Sedan gick jag på personalutskottet till kl 13.30 och fortsatte sedan med att sitta framför datorn och hantera mailen...har nu ca 85 ohanterade mail...INTE bra!

Var tvungen att åka och handla kattmat och att storhandla, eftersom mina föräldrar ska komma på lördag till söndag. Det tycker jag är väldigt mysigt, och mina barn brukar vilja vara med och äta med oss.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Fredag 12 juni - Styrelsemöte med Klimatkommunerna i Lund....

Klockradion startade kl 05.00....för att hinna till tåget kl 06.39 till Lund. Jag rusade in på stationen vid Syd ca 06.32. Jag var lite stressad eftersom jag skulle hinna ta ut biljett ur automaten, och jag är INTE så van vid detta. Slängde ett öga på datorskärmen....tåget var försenat till 07.20, alltså ingen brådska. Ändå inte bra eftersom ordinarie tågtid gjorde att jag skulle vara försenad redan från början med ca 10-15 min. Jag väntade och väntade...tåget kom så småning om 07.48...och det var fel på motorerna i förstavagnen, så de hade varit tvungna att VÄNDA tåget, vilket naturligtvis inte sker på en femöring. MEN att det ska behöva ta 1 tim och 10 minuter verkar onödigt...åkte de runt Mälaren måntro...???? Jag och övriga väntande klev på och åkte mot Malmö och Köpenhamn. Vid Norrköping var det signalproblem, och vi fick krypa fram i snigelfart. När vi sedan passerat Norrköping fick vi problem med motorerna och elen och vi var tvungna att stanna mitt på en åker....stänga av tåget helt och starta om från början...DÅ började jag fundera på OM jag överhuvudtaget skulle komma fram till Lund i dag. Jag kände att jag ville ha kaffe, så jag begav mig till bistron och beställde....där jag möttes av beskedet att kaffeautomaten var trasig och endast vanligt "termoskaffe" med mjölk fanns....SJ bjöd deändå på detta..........Jag KOM fram 11. 55 och kom lagom till lunchen... Vegetarisk lunch med feministisk underhållning av BOEL, känd i spexarLund. Det var RIKTIGT roligt! Därefter fortsatte styrelsemötet och regnet det bara ÖSTE ner...himmlen var verkligen helt öppen.

När jag efter en liten rundresa i Lund tillslut kom på tåget 17.28 mot Södertälje....(Borta bra men hemma bäst!.).. så började problemen ca 10 min innan Tranås, när vi fick besked om att en olycka skett och vi inte fick fortsätta. Vi stod sedan 1 timme på Tranås station innan vi kom iväg. Då var det kö vid stationerna så vi fick vänta och blev ytterligare försenade. Kl 22.25 kom vi ändå till Södertälje Syd...1 timme och 5 minuter sent. Trött, trött, trött....

Kopplade hemma snabbt upp mig på datorn...och upptäcker att min synkning inte fungerat i södra Sverige på min mobiltelefon...jag blir så trött och irriterad...har nu 126 ohanterade mail.

Kl är nu 00.45...och jag är väldigt trött...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0