Lördag 13 - tisdag 16 juni - Mycket händer....

Lördag 13 juni - Bolagsstämmor i massor...

Idag skulle alla kommunala bolagsstämmor gå av stapeln...i Lunahusets Café Nova, MITT I CENTRUM.  Jag var stämmoombud för två av bolagen: Telge Återvinning och Telge Bostäder. Kul tycker jag....ja egentligen vadå kul....men jag tycker det är interessant att höra VD:n berätta om det gågna året. Jag tycker det känns bra att företräda tusentals södertäljebors röster, MEN det är trist att inte fler södertäljebor är närvarande trots att de är inbjudna, FÖR att göra sin egen röst hörd. Men jag tror att vi så småning om får er södertäljebor att förstå VIKTEN av att medverka. Allt gick bra och några frågor ställdes faktiskt av de i sammanhanget sällsynta södertäljeborna.... Jag tror det finns hopp!!!!!

Direkt efter blev jag hämtad av mina föräldrar som skulle komma till mig på middag och sova över.... Min tangoröda miljöbil lämnade jag istan´ för att mina barn skulle kunna komma och vara med på middagen. JÄTTEBRA med förskottsbetalning på p-avgiften....som jag tillämpat med mitt Statoilkort som låg i bilen...eftersom Julia skulle checka ut när hon sedan tog bilen.... planering...som vanligt...

Väl hemma i Enhörna tog jag itu med maten...lövbiff från "en glad kossa" (KRAV-märkt) färskpotatis, broccoli, massor med lök och bearnaissås...MMMMM så gott.

Inga barn kom, eftersom chauffören, Julia, fått maginfluensa....inte bra,,,stackars Julia.
------------------------------------------------------------------------
Söndag 14 juni - Regn , regn och tjocka handlingar.

När mina föräldra skulle åka hem, var jag tvungen att följa med in till Södertälje och hämta bilen, som inte anväts.  Jag försökte logga ut min p-biljett men fick besked om att man automatiskt loggades ut efter 24 timmar. Jag åkte hem...

Nu var prion att förbereda inför kommunfullmäktige på måndag...Delårsbokslut, vilket jag avskyr därför alla går upp och säger samma sak.... Åtstramningspaket....samma sak... Miljöbokslut....bra resultat. Jag har också två interpellationer (frågor) Parkeringen vid Eklundsnäsbadet och gågata med bilproblem Järnagatan från Saltsjötorget till Ekdalsgatan....
---------------------------------------------------------------------------------
Måndag 15 juni - Sista Kf innan sommaren

Jag tog det lite lugnt på morgonen, eftersom jag jobbar mycker, sent på kvällarna. Jag kom vid 9.30 och hade en del mail att hantera.

Efter en arbetslunch med Elias, min k-sekr, så hade vi sedan vårt veckomöte med k-råd och k-sekr. Vi gick igenom inför extra kommunstyrelsen på onsdag...och mycket mer.

Kl 17.00 började kommunfullmäktige.....Jenny, min dotter blev ordinarie eftersom Mats Pertoft inte var på plats. Kommunfullmäktige var slut ca 21.00, vilket var förvånandsvärt tidigt.  Jag hade två interpellationer, som jag tyckte jag kunde svara ganska bra på.

--------------------------------------------------------------------
Tisdag 16 juni -
 Idag hade jag möte med miljöstrategerna direkt på m orgonen, alltid kul! Sedan följde ett extra KsAu. Jag hadedärefter  en arbetslunch...med pommes frites... med Elias ;-)

På kvällen hade jag ett extrainsatt politiskagruppen möte, som var väldigt bra inför det extra kommunstyrelsemöte som är i morgon.

Klockan är 22.55...

Gonatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0