Torsdag 2 juli lördag 3 juli -

Torsdag 2 juli -


Jag gick min Chi-promenad, vilket var på tiden.... Jag måste komma iväg minst varannan dag.

--------------------------------------------------------

Fredag 3 juli -

Jag har börjat förbereda inför vår kommande resa till Tunisien i nästa vecka. Jag ska tillsammans med mina tre vuxna barn, Jimmy, Jenny och Julia åka iväg en vecka. Vi ska ha SÅ kul.... Bara njuta och leva livet!

Jag kom faktiskt iväg på min Chi-promenad idag också. Jag gick och funderade på om jag skulle hinna hem innan åskan.... Det började mullra ganska snabbt, men solen sken fortfarande på mig. PLÖTSLIGT framför mig på stigen ligger en huggorm. Jag tvärstannar. Jag älskar djur...MEN HATAR ORMAR. Deras slingrande är hemskt och tungan...tvi. Jag stampade lite försiktigt i marken...ingen reaktion. Jo den lyfte på huvudet och vred sig lite mot mitt håll. Jag var färdig att vända. Det var halvmeterhögt gräs på båda sidor om stigen och inte att tänka på att gå där. Det kunde ju finnas fler. Jag stod säkert i 10 min och funderade. jag slog lite med mina stavar, men den reagerade inre. Jag VÅGADE INTE peta på den. Efter att ha samlat allt mod jag hade just då...så tog jag ett djupt andetag...backade och tog sats...sprang fram...och...hoppade galant över ormen. Och fortsatte gå i MYCKET raskt tempo. Hellre en ÄLG i trädgårn´ än en huggorm på stigen...puh. Det var en pärs....
----------------------------------------------------------------------------------------------
Lördag 4 juli -

Tvätta..städa..tvätta...städa....så roligt har jag haft det.

Nu är kl 22.35..

Gonatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0