Den enorma vedhögen

Idag började dagen med ett intressant möte om It-stöd i de kommunala verksamheterna. Det kanske inte låter så intressant, men jag tror verkligen på att det måste till mer struktur i verksamheterna för att få ordning på det man gör. Jag går efteråt glad ifrån ett trevligt möte. En bra början på dagen. Nästa möte blev inställt på grund av sjukdom, så jag fick lite tid att äntligen rensa min mailbox, som jag ju igår kväll fick meddelande om var full. Det är inte lätt att kasta mail....de kan ju behövas...;-)

Efter lunch, med macka och te...så får jag inte göra egentligen men.men..då hade jag ett litet "finanskrismöte" om konsekvenser av olika nedskärningar för min verksamhet i tekniska nämnden. Det gäller att ha koll på läget, som förändras snabbt i dessa tider.

Hade sedan lite tid att läsa posten och sortera handlingar som just nu är aktuella. Det är handlingar till ett extra kommunstyrelsemöte, kommunstyrelsens arbetsutskott, ordinarie kommunstyrelse, kommunfullmäktige och tekniska nämnden...mycket papper blir det ...som ska läsas...suck...

Jaha, sedan var det åter ett internt möte av lite kriskaraktär, vilket inte innebär att det är vi i (mp) som har kris utan det är av helt andra orsaker. Det var ett mycket givande möte med engagerade personer, med vilja att förändra...kul och inspirerande tycker jag.

Innan jag sen skulle kunna bege mig hemåt så återstod ett möte där vi skulle gå i genom ärendena till tekniska nämnden, för att vara överens inom (s), (v) och (mp), och det var inga problem. Vi har ett bra samarbetsklimat, som jag värdesätter högt. Det är trevliga människor i "min" nämnd helt enkelt....

Sen var jag äntligen påväg hem hämtad av min älskade dotter Julia, i min miljöbil av märket Ford focus flexifuel, som inte har gått på något annat bränsle än etanol. Det blev en kort sväng in på ICA för att handla lite av varje....fläsk och bruna bönor bestämde jag mig för. Jag hade ju slarvat till lunch.

Jag åt en stor tallrik medan jag tittade på TV när Barack Obama svor presidenteden....Hurra och lycka till säger jag. Stackars människa vilka enorma förväntningar han har på sig. Men jag tror också väldigt mycket på honom...

Sen kom den stora utmaningen för dagen...5M3 alltså 5 kubikmeter ved i en hög utanför stallet, som väntade på att bli staplad. Det var därför Julia var med hem... för att hjälpa mig. Det tog ca 2 timmar och i morgon kommer både hon och jag att ha träningsvärk i både armar och ben. Men så skönt att kunna fortsätta elda i kakelugnen. Ingen värme är så skön som den.....

Nu stupar jag i säng.....lite smått ledbruten

Gonatt....klockan är 23.33

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0