Torsdag 29 januari - En dag som inte blev som jag tänkt...

Idag tillät jag mig att sova lite längre. Skönt...det blev ju sent igår. När jag åkte in till stadshuset passade jag på att köpa två buketter tulpaner. Det blir fint när jag nu i helgen ska byta gardiner i köket. En första mycket tidig vårkänsla... Sedan passade jag även på att åka till Granngården och köpa kattmat, både torrfoder och Mjau Kalkon, men också kattsand. Jag har för närvarande ett mindre katthem, sedan King Julian och Maurice flyttat in. Hur det gick till ska jag berätta en annan gång......skumt är det...! Idag hade jag bara ett möte inbokat, och som blev inställt. En hel dag att jobba ifatt, hade jag tänkt. Men det började redan när jag hämtade Länstidningen i brevlådan och såg att Dagens samhälle även låg där. Jag kollade med spänning på framsidan, jag blev ju intervjuad i fredags, som jag skrivit tidigare om. Döm om min förvåning när jag ser en rubrik "Miljöpartist dömer ut spårbilar" sid 4. När jag slår upp sidan (http://www.dagenssamhalle.se/zino.aspx?articleID=14419&articleCategoryID=1)ser jag Karin Svensson-Smith som uttalar sig negativ utifrån sin egen personliga åsikt. Det här är allvarligt eftersom Karin S-S är ansvarig på mp-riks när det gller kollektivtrafikfrågor. Hon har inte följt partilinjen och har inte stöd för sitt uttalande. Tack och lov! Men hon gör skada med sin personliga negativa hållning. "Nu är det krig, var min absolut första tanke". Så kan det vara i den politiska världen. Till lunch hade jag, Jimmy och Julia kommit överens om att vi skulle äta tillsammans. Det är mysigt när vi kan göra det. Vi bestämde oss för sushi på Minako. Det är riktigt gott! Det var nu jag också skulle passa på att gå och köpa mina nya gardiner, som jag sett ut redan för en vecka sedan. Men...tyget var slut och jag blev SÅ besviken. Nu har jag inga gardiner att sätta upp till helgen, men fina vårtulpaner. Jag får leta vidare...när jag får tid ;-). Sedan var jag tvungen att gå tillbaka till stadshuset och jobba vidare. Nu var huvudtemat en debattartikel som vi blivit lovade att få publicerad i Dagens samhälle redan till nästa veckas utgivning, och småste vara klara senast innan kvällen. Vi måste ju klargöra vilken hållning mp-riks har i spårbilsfrågan. Den blev riktigt bra. När jag kom hem faktiskt redan vid 18.00-tiden, så behövde jag hämta ved och elda upp värmen i kakelugnen. Det är ganska kallt ute. Jag åt lite mat, och sedan tog jag revanch från i går. Jag trampade på "Orby" i 21 minuter (!), det är riktigt bra säger Jenny min mellan-dotter. Jag har också suttit ca 30 min sammanlagt på pilatesbollen, eftersom jag har en även på jobbet. Jag har faktiskt även gått nästan 9000 steg. Jag känner mig ganska nöjd..... Nu ska jag gå och lägga mig och lösa en annorlunda sudoku i lugn och ro. Imorgon börjar kommunstyrelsen kl 8.30. Nu är kl 22.58...Gonatt och sov så gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0