Torsdag 22 januari en ganska vanlig dag

I morse blev det bråttom. Första mötet började kl 8.30, men jag visste att vi skulle börja med att fika så jag behövde inte äta frukost hemma. Det var ett spännande möte om hur Södra stadskärnan i Södertälje ska utvecklas framöver. Jag sitter med i den politiska styrgruppen, som haft regelbundna möten i ca 1 års tid. Det är mycket som ska utredas innan det finns ett färdigt förslag som ska beslutas om och sedan presenteras för södertäljeborna. Mötet drog ut på tiden och var inte klart förrän 12.35...nästa möte började 13.00 tekniska nämnden där jag skulle vara ordförande. Det blev alltså en överbliven macka och en kopp te idag också tyvärr. Tekniska nämnden gick bra. Vi fick bland annat information om både hur Robert Anbergsväg i Ronna ska byggas om till 30-zon och hur Saltsjötorget kommer bli efter ombyggnation. Nästa möte ska vi ta beslut på igångsättning. Vi tackade också av vår samhällsbyggnadsdirektör Anders Bruse med en vacker vårbukett. Han har gjort ett fantastiskt jobb med samhällsbyggnadskontorets utveckling och jag kommer uppriktigt sagt att sakna honom som sbk.chef. Samtidigt ska det bli spännande att få en ny samhällsbyggnadsdirektör som nu kommer vara en kvinna. Jag hälsar Gunilla Holmquist varmt välkommen. Mötet var slut straxt före 17.00, så jag hann både kolla posten och mailen innan jag skulle hämta Julia vid 18.00 och sedan åka hem. Väl hemma blev det en snabbstädning, eftersom mina föräldrar kommer på besök i morgon och ska sova över till lördag. De ska följa med på premiären av Täljerevyn 2009..Öppna landskap eller sånger från åttonde våningen... Man vet aldrig om man kan finnas med i något nummer. Det känns lite nervöst. Vi får se imorgon kväll. Nu måste jag städa lite till innan det är dags att sova. Klockan är 22.48 och jag är trött. Gonatt.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0