Tisdag 27 januari - Snön lyser vit på taken..när jag är vaken..

Imorse var det lite lättare att gå upp, fast jag egentligen inte hade så bråttom. Det var väldigt fint ute med nysnö...bara ca 2 cm...men ändå, allt var vackert vitt och stilla. Jag älskar snö. Väl inne på jobbet så började jag med att titta igenom posten från igår, och försökte sortera lite bland alla handlingar som kommit. Det har de senaste två veckorna varit extremt mycket papper att hålla reda på. Inom denna tid har vi haft både ett extra kommunstyrelse möte och ett extra koncernstyrelsemöte. Det papperslösa samhället ser ut att vara en bra bit bort. Det är svårt att bara ha allt i datorn....funkar ännu inte mentalt eller rent praktiskt...i allafall än så länge. Men jag jobbar på det...! Jag hade sedan ett intressant och trevligt möte med mitt kontors kommunikatör Helena, vi gick igenom hur vi ska agera framöver när det gäller frågor inom mitt ansvarsområde som är gator, trafik, städning, klotter men också miljöfrågor. Det blir nog bra. Under dagen ringde en journalist från Land Landsbygd och ville att jag skulle kommentera att Länsrätten upphävt tekniska nämndens beslut om att vi i Södertälje kommun vill stimulera ekologisk odling på vår egen mark genom att ha ett sk nollarrende för dessa odlare. Det får vi inte bl a enligt Eu, tyvärr. Jag hann med en kort luch med köttfärslimpa och rårörda lingon, som var gott. På eftermiddagen hade vi så koncernstyrelsen. Vi fick en genomgång av bolagens miljöchef Gunnar om hur vi ska räkna för att se hur mycket koldioxid vi minskar våra utsläpp med, meningen är att minska ca 2% per år. Det var VÄLDIGT komplicerat, kan jag berätta. Sen tog vi bl a beslut angående en hamnstrategi, men den är hemlig.... Vi slutade faktiskt kl 17.00 så jag hann efter en stund iväg och storhandla på ICA Maxi med Julia. Det var väldigt längesedan, så mycket blev det. Väl hemma vid åtta-tiden efter allt plockats in, så trampade jag 15 min, det tar sig, på "Orby". Det känns riktigt bra! OCH, jag har gått över åttatusen steg under dagen, men inte hunnit med att sitta på pilates bollen. Jag får ta igen det imorgon. Nu ska jag gå och sova, men först ska jag lösa en form-sudoku som rensar hjärnan. Kl är 23.25...Gonatt..

Kommentarer
Postat av: jenny

Än en gång: Vad duktig du är som orkar hålla igång, trots att du jobber så mycket! Jag är glad och stolt =D

15 minuter på Orby är riktigt bra!

2009-01-28 @ 13:51:28
URL: http://jennykonradsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0