Söndag 25 januari - Vad är solidaritet...?

Idag har jag tvättat och pysslat lite, men den mesta tiden har gått åt till att läsa handlingar till bl a Kommunstyrelsen, Kommunfullmäktige och en rapport om "Asylsökandes eget boende" inför ett medlemsmöte vi i miljöpartiet Södertälje ska ha på onsdag kväll. Vi, det vill säga, Jag, Elias min kommunalrådssekreterare och Mats Pertoft, riksdagsman från Södertälje, har skrivit en motion till mp-kongressen om att mp-riks måste förstå vår utsatta situation i Södertälje, med alltför stort flyktingmottagande. Flyktingmottagandet måste spridas i Sverige. Det kan inte bara vara vissa kommuner som ska ta hela ansvaret. Vi måste få hjälp från mp-riks att driva detta krav. Vi får se om vi får våra Södertäljemedlemmar med på detta. Jag tror det, trots att vi har den mest flyktingvänliga politiken, så verkar medlemmarna i Södertälje ändå förstå krisläget. Att vara solidarisk är inte att bara ta emot, utan kräver att man har möjlighet att ge en bra start i livet för de flyktingar som kommer. Koncernstyrelsehandlingarna har också krävt sin tid, med ett antal telefonsamtal och mailväxling. Allt är inte så enkelt som man skulle önska ibland. Jag har inte gått någon långpromenad idag...heller. Men jag har tränat på "Gorby" (trampmaskinen) i hela 9 min, trots träningsvärk i vaderna och stela hälsenor. Jag får se hur det känns imorgon. Jag har också varit duktig och suttit på pilatesbollen i 30 min och tränat ryggen medan jag tittade på TV, där de avslöjade ett antal magi-trick...intressant. Imorgon får jag inte glömma stegräknaren, det är dax för den nu. Jag känner att jag är på G.... Nu måste jag samla ihop mina papper som ska med till jobbet imorgon. Sen är det dags att sova..kl är 23.44 Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0