Onsdag 28 januari - Flyktingdiskussioner....

I morse var det som vanligt lite svårt att ta steget ur sängvärmen. Jag lyckades så småningom. Redan innan jag kom till stadshuset hade jag bestämt mig för att hoppa av ett inbokat möte. Jag måste någongång ha tid att hinna med allt jag ligger efter. Tyvärr var min dator fortfarande konstig och ett meddelande kom upp om att jag omedelbart måste stänga av den p g a ett fel. Jag kunde ändå använda en annan dator, men vid ett annat skrivbord. Det känns inte bra att inte ha sina papper omkring sig. Jag blev i allafall lovad att få datorn helt utbytt under dagen. Skönt! Förmiddagen gick åt till att hitta en ekologisk odlare som drabbas när "nollarrendet" upphör. Jag hittade en som åtminstone var villig att eventuellt prata med en reporter på Land Landsbygd. Till lunch åt Elias och jag i stadshusets restaurang och pratade jobb. Sedan åkte vi gemensamt upp till Hagabergs Folkhögskola, där vi skulle ha en eftermiddag med uppföljning av en politikerutbildning som vi hade i höstas. Vi skulle utvärdera våra egna utvecklingsplaner... Direkt därefter hastade vi ner till mp-kansliet på Nygatan 9 till ett inbokat medlemsmöte, med två intressanta punkter. Information av kommunens miljöstrateg Madeleine och en inskickad motion om Södertäljes situation i flyktingmottagandet, som jag har nämnt i ett tidigare inlägg. Vi ville ha ett sk kommunstöd för motionen som ska upp på mp:s kongress i vår, och detta fick vi efter bra diskussioner. När jag äntligen kom hem efter en intensiv dag var kl 22.30... Lite mat fick jag i mig och några mail var jag tvungen att hantera så klockan blev ca 00.00 när jag äntligen kunde lägga mig. Idag fanns tyvärr ingen tid för träning, och stegräknaren hade jag också glömt idag...men men imorgon tar jag revanch... Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0