Nästan som Bambi på hal is....

Vaknade och ville inte stiga upp, eftersom jag kände att kylan kröp uppför trappen och in i mitt sovrum...burr... Jag hann aldrig elda igår eftersom veden tog sådan tid att stapla....efter lite velande tog jag mig ändå upp och in i duschen. Det var otroligt vackert ute med frost, men tyvärr väldigt halt på vissa ställen...Nästan framme vid min arbetsplats det vackra Nya Stadshuset i Södertälje, så ser jag hur benen far undan för en tjej i tonåren och hon dråsar i backen...och jag slänger mig över mobilen och ringer till "mitt" kontor. Det är ju för helskotta, ursäkta uttrycket, MITT ansvar att snöröjning och halkbekämpning ska fungera i Södertälje.... Jag förstår att alla jobbar allt de kan men en riktad insats i den aktuella backen var nödvändig....suck Inte så bra början på dagen, som inleds med en extra kommunstyrelse direkt på morgonen för att anta ett åtstramningspaket för alla verksamheter i Södertälje. Färre arbetar så skatteintäkterna blir inte så höga som beräknats innan finanskrisen. Pengarna räcker alltså inte.. Därefter har kommunstyrelsen ett arbetsutskott, där en massa information och diskussion ska hinnas med. Här räcker inte tiden till, trots att vi sitter över lunchen och äter samtidigt, och vi blir tvungna att skjuta på ett antal punkter. Men jag får ju mat i mig, vilket är bra. Jag hinner precis skumma igenom Länstidningen och sedan skriva ut extrahandlingar inför nästa kommunstyrelse, som just kommit på mailen, innan jag och min mp-kommunalrådssekreterare, Elias, ska på möte med mp-kansliet: vår kanslist, ordförande och vice ordförande. Vi måste stämma av lite praktiska saker. De, kansliet och styrelsen står för det mp-administrativa och Vi, min sekreterare och jag ansvarar för det politiska. Nu har vi, Elias och jag ca 1,5 tim innan nästa möte där vi ska tillbaka till mp-kansliet och gå igenom allt som händer i de kommunala nämnderna och bolagsstyrelserna och dessutom informera om övrigt för vår mp-politiska grupp. När jag väl är hemma vid 21.30 så måste jag svara på några viktiga mail...av dagens skörd på 54 st....trodde inte det var så många...innan jag räknade efter. Apropå att räkna...imorgon måste jag komma ihåg att jag ska ha min stegräknare på mig. Det är dags att ha koll på hur mycket jag rör mig. Jag sitter nu en stund och njuter framför min underbara kakelugn där elden just falnat och värmen sprids i hela huset... Gonatt kl är 23.30

Kommentarer
Postat av: jenny

Vad kul att du börjat blogga.=) Ser att ni fått hem ved, vad bra! Läs min blogg som jag uppdaterat idag. Jag har haft en minst sagt jobbig dag! Men klarade det så bra jag kunde =) Puss och kram

2009-01-21 @ 23:52:53
URL: http://jennykonradsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0