Måndag 26 januari - med stegräknaren på plats...

Jag är lite trött när klockradion sätter i gång, och hamnar direkt i reklaminslaget...trist... men jag vet att direkt efter kommer nyheterna. Det är bra att börja med innan man stiger upp. Kan sen inte låta bli att snoza några gånger... jag har svårt att kliva ur den varma sängen...suck.. Jag får plötsligt bråttom, eftersom jag har ett möte direkt kl 8.30. Jag tycker kommundelsnämnderna är viktiga och det måste fungera mellan dem och centrala staden, det var det mötet handlade om. Nästa möte direkt därefter var ett möte där aktuella saker informerades om mellan olika ordföringar i just kommundelsnämnderna och de centrala facknämnderna. Det behövs verkligen. Innan lunch så slutade min dator att fungera...en hemsk upplevelse när man har datorn som en central del i jobbet. Som tur var kunde jag låna en annan dator, men det känns inte riktigt bra.....de lovade komma och fixa den så snabbt som möjligt. Under lunchen åt jag, hör och häpna, en tunnbrödsrulle med räksallad. En miljöpartist som äter skräpmat...ja det händer ibland i allafall mig. Jag satt sedan i min miljöbil och åt medan jag väntade på att min, underbara, äldsta dotter Jenny skulle komma med tåg till Södertälje Syd. Ibland får man prioritera och nu skulle Jenny komma från Uppsala för att vara med på Kommunfullmäktige under kvällen. Jag fick sedan skynda mig till vårt måndagsmöte med kommunalråden och kommunalrådssekreterare. Idag hade vi mycket att gå igenom, och jag var sen redan från början...men Anders Lago var ännu mer försenad. Vi har nu börjat så smått att förbereda för Mål&Budget-processen för 2010....det gäller att börja i tid. Vi pratade också finanskris...så klart. Under en timme hann jag sedan förbereda inför nästa möte som var kommunfullmäktige, kolla post som var extrautskick inför kommunstyrelsen på fredag och svara på några mail. Kommunfullmäktige gick ganska fort. Det tog endast 2 timmar och brukar annars oftast ta ca 5 timmar. Jag hann därför sitta och fika med Jenny en stund innan hon skulle tillbaka till Uppsala och sociologiutbildningen. Det är så kul att hinna sitta och prata lite, det blir inte så ofta numera. Julia som lånat min bil under eftermiddagen kom och hämtade mig, så vid åtta-tiden var jag påväg hem. Väl hemma tränade jag på "Orby" (trampmaskinen) i 10 min och märkte till min förvåning att jag inte hade så mycket träningsvärk som jag trodde jag skulle ha. Jag får kanske utöka tiden lite snabbare. Pilatesbollen som är ett fantastiskt träningsredskap för ryggen (ett mycket bra tips), satt jag på och tittade samtidigt på CSI... det är avkopplande, tycker jag. Trot eller ej, men sista telefonsamtalet jag hade var efter 23.00 och handlade om ett ärende som ska beslutas om i Koncernstyrelsen i morgon. Man kan kalla det flexibel arbetstid...eller så. Nu behöver jag sova, det blev som vanligt sent i går kväll. Kl är 23.15 och elden har falnat i kakelugnen. Och, det höll jag på att glömma, jag har gått knappt 6.000 steg idag trots att jag suttit på möte, nästan hela dagen. Målet är 10.000 steg, men 6.000 är faktiskt inte så dumt. Gonatt.....

Kommentarer
Postat av: jenny

Bra att du är så flitig med träningen! =)

Det var kul att sitta och prata lite.



Puss&Kram

2009-01-28 @ 13:47:31
URL: http://jennykonradsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0