Lördag 31 januari - Energi och tystnad...

Ohh, vilken härlig morgon. Jag älskar att äta frukost på lördagar. En jättestor kopp te, gärna söderte, som tyvärr just nu är slut hemma hos mig.... Det blev grönt earl grey, ganska gott ändå.. ett stort glas juice och en hård smörgås med rökt skinka. Pricken över i är att samtidigt lösa en "annorlunda" sudoku, typ kakuro. Härligt avkopplande..

Därefter startade jag både en tvättmaskin och en diskmaskin och plockade bort alla adventljusstakar, vattnade blommor, sorterade tvätt och plockade undan tidningar och post. När det var klart gick jag min "vanliga" promenad, med stavar, som tar ca 1 timme och en kvart. Det var otroligt lugnt och stilla. Mitt inne i skogen var tystnaden så tydlig att det hördes när jag tänkte.... Isen låg vit så långt ögat kunde nå mot, Mariefred. Det är ett fantastiskt sätt att samla energi.....

Väl hemma igen så tog jag ett hett bad med badoljekulor jag fått i julklapp. Mina hälsenor ömmar, men det känns bättre i det varma vattnet. Jag måste vara noga med att stretcha, under hela dagen. Ömheten ska tränas bort...

Vi åt en god middag Jenny, Julia och jag och sedan åkte de på bio. Jag tittade på Brottskod försvunnen, och slutet på Wallanders-Afrikanen.

Alla ljus var som vanligt tända. Det ger en speciell känsla....

Jag har idag gått knappt 13.000 steg...inte så tokigt.

Klockan är nu 00.15 och jag behöver sova...

Gonatt......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0