Fredag 30 januari - Kattproblem....

Bråttom, bråttom...King Julian & Maurice, mina hemlösa "lussekatter" gick ut som vanligt direkt på morgonen...men King Julian kom inte in när jag skulle åka. OOOH, jag ropade och ropade, men ingen reaktion. Jag bestämde mig snabbt för att Maurice, men också Tiger, min egen katt, fick vara ute och hålla honom sällskap tills jag skulle komma hem. Har man inte barn att bry sig om...så är det något annat, iallafall när det gäller mig, och i mitt fall katter.....;-) Jag kom i god tid till mitt första möte, 10 minuter innan...8.30 startade Kommunstyrelsen och var klar 13.00. Vi beslutade om flera viktiga ärenden, ett var sekretessbelagt och ska släppas i nästa vecka...nyfikna...??? Nästa möte hade jag klockan 14.00, så jag hann med att kolla post och några mail innan. Det mötet handlade om tekniska nämndens ekonomi och prioriteringar under 2009. Ett bra möte, jag trivs med mina kompisar på samhällsbyggnadskontoret. Mötet tog ca 1,5 tim. Därefter hade jag lite tid för att gå igenom ytterligare post och mail.....jag fick två mail igår från medborgare, och det kräver lite extra koncentration att svara på dessa mail. Kl 16.30 blev jag hämtad av Julia, i min miljöbil...den tangoröda, som är så smutsig att man knappt ser färgen.... Vi hämtade upp Jenny, som kommit hem från Uppsala för att jobba på Stadium i helgen. Jag ville åka till Weda för att kolla en tygaffär, jag söker ju med ljus och lykta efter nya gardiner till mitt underbara kök. Tyvärr fanns inte det jag sökte. Vi åkte hem mot Enhörna och stannade till vid ICA-hörnan och handlade. Jag tycker det känns bra att handla lokalt så mycket jag kan. Vi åt en festsmåltid med oxfilé, potatis, bönor och vitlökssmör. Ett glas rött vin, gärna från Chile, i ett vackert glas ska stå på min vackra vedspis i köket när jag lagartill maten. Det är gott, gott och när mina barn är hemma DÅ är det fest. Båda skulle sedan in till stan igen för att träffa varsin kompis. Jag njuter av ledigheten, och har tänt 25 ljus och värmeljus (!). Jag älskar verkligen ljus! Kakelugnen brinner som varje kväll, men nu är veden slut så jag måste ut i stallet och hämta mer....det blir i en reklampaus i CSI Miami...Skynda, skynda...klart! Jag passar på att svara på ett mail från ytterligare en medborgare.....OCH, nu bytte jag kanal, av en tillfällighet, och hamnade plötsligt i Lets`s dance...så där....tycker jag. Jag gillar musiken, och jag ska avslöja något...min syster har varit Svensk mästarinna 8 gånger i latinamerikansk dans...mycket imponerande som jag som stora syster är VÄLDIGT STOLT över. Heja Lena! Jag har sett många tävlingar och som jag skrev jag gillar musiken. Klockan är 23.29.. Gonatt och sov så gott!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0