Fredag 23 januari Högtflygande spårplaner....

Fredagen blev lite stressig, som vanligt. Det började med ett besök på Telge Återvinning, Södertäljes sopstation om man ska tala i klartext. Några mp-kollegor från Stockholm ville besöka vår tipp och höra om vår biogas. Vi fick en intressant information och sedan fick vi följa sopsäckarnas väg till slutstation. Jag hade hoppats på att få se den havsörn som sägs sväva över tippen. Men..den höll sig borta. Sen inledningstalade jag på ett seminarium för ett nätverk som kallar sig KOMPASS, det är kommuner som är intresserade av spårbilssystem. Det kändes väldigt kul och inspirerande. Vi i Södertälje har kommit längst i Sverige med att utreda denna fråga. vi är på G......mycket spännande. Både Länstidningen och Dagens samhälle ville intervjua mig, vilket de naturligtvis fick. Sedan var det mycket bråttom hem för att jag skulle göra mig i ordning för Täljerevyns årliga premiär. Jag hade bjudit med mina föräldrar, och hade 40 min på mig innan jag var tvungen att åka tillbaka till stan. Det var en riktigt kul föreställning, inte så elak som jag var rädd för. Efteråt åkte vi hem och åt lite god ost och drack lite gott rödvin från Chiles vackra landsbygd. Vi hade det väldigt mysigt framför kakelugnen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0