Torsdag 5 februari - att vara en vänskaplig motivator....

I morse  vaknade jag och kände mig lite nervös men ändå nyfiken på hur dagen skulle utvecklas. Jag skulle iväg på en ledarskapsutbildning där vi skulle få en personlig IDI-profil.  Den visar hur andra uppfattar hur man beter sig, och hur man samarbetar. En tid innan detta mötet fick vi samla information för detta. Först svarade jag på frågor om mig själv för att få en uppfattning om vad jag själv tror att andra tycker, sedan fick jag be 6 personer som jag känner göra samma sak om hur de uppfattar mig. Jag blev positivt överraskad över resultatet. Jag uppfattades vara en så kallad "vänskaplig motivator"... ambitiös och energisk. Själv trodde jag att jag var mindre social och mer analytisk. Jag ansågs dessutom kunna samarbeta på ett bra sätt. Det kändes riktigt bra....

Utbildningen tog hela dagen och först vid 16.30 var jag tillbaka i stadshuset. Svarade på ett antal mail, som kommit under dagen för att kl 17.00 ha ett presidiemöte inför tekniska nämnden. Vi gick igenom de olika ärendena både de vi ska besluta om och de vi endast får information om. Vi ska bland annat godkänna årets bokslut och besluta om vår verksamhetsplan för 2009. Den har vi väntat med, eftersom kommunstyrelsen i ett åtstramningspaket med anledning av minskade skatteintäkter, i finanskrisens spår, beslutat om ett antal nedskärningar. Framför allt för oss i tekniska nämnden. Det blir nog tungt att klara 2009....

Jag åkte hemåt vid 18.30 tiden, i min tangoröda miljöbil, och kände mig ordentligt trött. Det har varit en spännande men väldigt intensiv dag...

Jag har ändå trampat 30 min på Orby och suttit ca 30 min på pilatesbollen...och gått knappt 7.000 steg.

kl är 23.00 och jag är ordentligt trött.

Gonatt...


Kommentarer
Postat av: jenny

Jag är så imponerad över hur mycket du tränar! =) Du tränar ju mycket mer än mig nu!

BRA!:)

2009-02-06 @ 18:00:45
URL: http://jennykonradsson.blogg.se/
Postat av: Ewa Lofvar Konradsson

Säger du det så....jag är lite stolt över att jag hittills lyckats hålla igång så mycket, och tack vare Orby... ;-). Det känns bra, riktigt bra....men idag har jag ledigt från träningen. Kram på dig!

2009-02-06 @ 19:17:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0