Torsdag 19 februari - whisky mot förkylning...?...

I morse tog jag det lite lugnt, eftersom personalutskottet som var inbokat hela förmiddagen blev inställt. Jag var tvungen att köpa kattmat...ja det går åt "lite" mat när man har 4 egna och två hemlösa... och det är lämpligt att handla direkt när Granngården öppnar kl 9.00. Fast, det var bättre förr.....faktiskt....då öppnade de kl 8.00. En säck torrfoder, en säck kattsand och 12 burkar a´ 900g Kalkon blev det.

Jag hann sedan återigen gå igenom tekniska nämndens handlingar innan vårt nämndmöte började kl 13.00. Vi tog bland annat beslut om både Bokslut-08 och verksamhetsplan för 2009. När det gäller verksamhetsplanen så har vi i nämnden under de två år vi varit valda haft en gemensam politisk inledningstext som vi alla partier skrivit under och dessutom använt som en gemensam debattartikel i Länstidningen och Södertäljeposten. Vi lyckades även detta år att enas. Det känns bra tycker jag. Vi tog också beslut om att gå ut på upphandling med Robert Anbergsväg i Ronna och Saltsjötorget i centrala stan. Båda dessa kommer påbörjas att genomföras under våren. Det är två mycket viktiga beslut och ska blir spännande att se resultat av. Vi var klara 17.00.

18.00 hade jag sedan ett möte med inbjudna nya miljöpartimedlemmar på vårt kansli, Nygatan 9. Det var riktigt roligt. Många frågor och bra diskussioner. Jag kände mig mycket positiv när jag gick därifrån vid 21-tiden.

Väl hemma bestämde jag mig för att "hoppa" Orby-trampet och pilatesbollen, man måste vila ibland. Dessutom har jag hostat en hel del idag och är rädd att jag håller på att bli förkyld....någon rekommenderade en whisky..;-) .men jag väntar nog till imorgon och ser hur det utvecklas.....

Klockan går så fort....nu är den 23.00...

Gonatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0