Torsdag 12 februari - sommarkänsla med beachvolley....woh...

Vaknar med ett litet leende på läpparna.... Förväntningar..??? Dagen ska börja med ett företagsbesök för kommunledningen...idag är det ett företag som har beachvolley...och vi ska få spela...så kul! MER sånt...

Det var ännu roligare än jag föreställt mig.....MEN... så jobbigt...puh...trots att jag trampar på min Orby 30 min varje dag och går mina promenader på helgerna... Jag vill passa på att ge en JÄTTE eloge till Susanne Bergström (s), kommunalråd (modell större) som också ställde upp och slog några bollar. Varken Marita Lärnestad (m), Mats Siljebrand (fp) eller Tage Gripenstam (c) gick ens ut på planen.....DÅLIGT!  Jag fick tillslut ha landslagstränaren Mattias helt för mig själv....;-)....fantastiskt roligt! 

Jag ska i alla fall gå en grundkurs i beachvolley med Jimmy och Julia, Jenny bor i Uppsala och har inte möjlighet att vara med...tyvärr..! Jag ser fram emot det.

Efter detta inspirerande företagsbesök så hade Elias och jag ett möte med kansliet, Sanna som är anställd och Ing-Marie, som är ordförande i vår mp-styrelse som har ansvar för de administrativa frågorna. Vi gick igenom när vi ska ha medlemsmöten osv. men också lite annat stämde vi av.

Sedan gick Elias, kommunalrådssekreterare, och jag upp till Torekällberget och åt en god lunch samtidigt som vi hade ett medarbetarsamtal. Jag tycker det är viktigt att Elias trivs och får det utrymme han vill ha i sin anställning. Vi konstaterade att båda våra jobb, kommunalråd och kommunalrådssekreterare, är på något sätt UPPSLUKANDE. Har man ambitioner och krav på sig själv, så ska man passa sig.....för utbrändhet. Man måste ALLTID vara medveten om riskerna, eftersom vi har oreglerad arbetstid och ska göra det som förväntas av oss.......väldigt diffust, men mycket krävande.

Efter detta, som jag anser vara ett mycket viktigt möte, hanterade jag några mail och några telefonsamtal.

Jag hade också ett kort möte med vår säkerhetschef, Sven.

Vid 18-tiden åkte jag hemåt.

Hemma börjar jag med att köra 30 min på Orby, träningsmaskinen...missade ju igår,,.och tittar samtidigt på TV 4 nyheterna. Sen sitter jag på pilatesbollen och tränar ryggen när jag kollar på Law and order...min avkoppling.... ;-)

Jag har idag inte hunnit kolla om jag behöver svara på några bloggar eller kommentarer på Lt.se.

Kl är 23.00....och jag säger suss gott...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0