Tisdag 3 februari - En isande kyla...

Redan innan jag la mig igår så tyckte jag det var ovanligt kallt, trots att jag eldat i kakelugnen hela kvällen. Jag har normalt, på vintern, bara elementen på i badrumet och duschrummet.  Nu var det plötsligt iskallt i badrummet... elementen fungerade inte. Ute var det -11 grader och temperaturen var bara 17 grader inne trots att jag eldat. Jag bestämde mig för att försöka hålla liv i elden några timmar till. Jag fick sätta på alarmet kl 02.00 och gå upp och stänga igen kakelugnen....

På morgonen var det så klart väldigt kyligt. Jag har aldrig åkt till jobbet utan att duscha på morgonen, men nu var det inte mycket att välja på. Jag började ändå med att tända kakelugnen och därmed var jag tvungen att vänta tills det brunnit ut och blev direkt försenad till mitt första möte, med miljöchef och miljöstrategerna. Vi gick igenom prioriteringar i verksamhetsplanen för 2009. Det blir ett spännande år...

Jag hade under bilresan in till stan´ fått tag i en bekant på telefonen som jag visste kunde hjälpa mig. Med värmen alltså...Jag hade tur, han hade tid att komma och äta lunch och titta på cirkulationspumpen. Efter att jag haft ytterligare ett, för mig väldigt viktigt, möte var det dags att rusa iväg och hämta  den beställda lunchen som var från Minako...sushi och lite annat japanskt....gott.

När jag kom hem var det en enkel match för Lars, min kompis, att få igång cirkulationspumpen. Men den börjar bli till åren, 18 st närmare bestämt ... den behöver troligtvis bytas... Lunchen var god och jag var snart påväg in till stan´ igen för att hinna jobba lite vid datorn. Jag hann en hel del.

Jag åkte sedan hem vid 17.00, vilket är ovanligt tidigt. Men Julia hade slutat sin sista lektion på Komvux, så vi åkte hem tillsammans. Vi fortsatte att elda och värmen steg snabbt till normalnivå....men eftersom det är kallt ute så får man elda ihärdigt.

Sedan blev det tid för mitt, numera, regelbundna träningspass. Jag trampade på "Orby" i 30 min och satt på pilatesbollen i 25 min, allt under beskådan av Law and order.... ;-) Jag har idag gått ca 6.000 steg.

Nu är kl 22.20 och jag tänker snart sussa gott, efter lite diagonal-sudoku, så klart...som vanligt.

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0