Tisdag 17 februari - missad lunch...igen...inte bra

I morse hade jag bråttom in till jobbet för att hinna till ett möte som började redan kl 8.00. Det blev inställt för min del, vilket var bra så jag hade lite tid vid datorn innan nästa möte skulle börja vid 10-tiden.

Det mötet var viktigt för mig som ansvarig för trafikfrågorna i kommunen och framför allt i "Södra stadskärneprojektet". Vi gick igenom förprojekteringen av det tänkta spårbilssystemet i Södertälje. Det är jätte spännande och en stor utmaning ur olika perspektiv..... Mötet drog över tiden... och lunchen gick inte att rädda....;-)

När nästa möte med alla gruppledare började som handlade om byggnation och handel  i "Södra stadskärnan" var jag lite småhungrig av förklarliga själ. Jag försökte döva detta med en banan och ett päron....gick så där..

Sedan hade jag två timmar vid skrivbordet som jag skulle använda till att läsa förslag till Bokslut och förslag till Verksamhetsplan-09 för tekniska nämnden. Samtidigt fortsatte diskussionen om vår motion till mp-kongressen om att sprida flyktingmottagandet., på vårt mp-diskussionsforum på nätet. Jag var tvungen att tänka till ordentligt och gå in och svara. Här gäller det att tänka sig för vad man skriver, för att inte reta upp folk i onödan. Det ÄR en känslig fråga i mp.

Därefter var det dags för möte mellan (s), (v) och (mp) i tekniska nämnden. Ett möte inför nämnden där vi går igenom handlingarna och kommer överens om vad vi ska tycka om ärendena. Vi har ett bra samarbetsklimat i vår svamp-grupp, så vi har sällan problem att komma överens.

Nu var jag hungrig som en varg, så Julia och jag bestämde oss för att besöka Jimmy i hans lägenhet och äta. Vi fick naturligtvis ta med oss maten själva och även bjuda honom... ja vad ska man annars ha mammor till..,,;-) Jag och Jimmy åt pizza och Julia sushi.

Nu gav Julia och jag oss mätta och belåtna påväg hem till Enhörna. 

Som vanligt blev det mycket jobb framför datorn, men jag hann trampa på Orby i 30 min och även sitta på pilatesbollen lika länge. Känner mig riktigt nöjd med det.

Nu är kl 23.15 och det är dags att sova..i morgon bitti är det kommunstyrelsen.

Gonatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0